* potrivit InfoCons, fiecare dintre produsele tip înghețată pe băț analizate conțin între două și 11 E-uri, dar și până la 31 de grame de zahăr la 100 de grame de produs * aproape 11% dintre produse au ca ingredient principal... apa
InfoCons - Organizație pentru Protecția Consumatorilor a realizat, recent, un studiu pe baza etichetelor produselor tip înghețată pe bat la cutie, ce se regăsesc pe piața din România, de la diferiți producători sau distribuitori. Au fost analizate, în total, 19 produse tip înghețată pe băț de la următorii producători/distribuitori de înghețată: Carrefour Romania SA, Eisbar Eis GmbH, Ferrero International, Froneri Ice Cream Deutschland, INCOM d.o.o., Kaufland Romania SCS, Mars Romania SRL, MEGA IMAGE SRL, PENNY MARKET SRL, SC Nordic Import Export Co SRL, SC Auchan Romania SA, Unilever South Central Europe SA, VALSOIA SPA și Ysco NV.
Potrivit rezultatelor studiului realizat de InfoCons, gramajele înghețatelor pe băț variază între 188 g și 600 g, iar ingredientul principal utilizat este, în proporție de 78.95%, laptele sau derivatele acestuia. 10.53 % dintre produsele tip înghețată pe băț au ca ingredient principal apa apa, 5.26 % au ca ingredient principal ciocolata albă (unt de cacao) și doar 5.26 % au ca ingredient principal înghețata.
Totodată, 21.05% dintre produsele analizate nu menționează concentrația aromei principale, iar cantitatea de zaharuri (din glucide) pentru produsele tip înghețată pe băț variază între 17 și 31 de grame. În ceea ce privește aditivii alimentari, fiecare produs conține între 2 și 11 E-uri (aditivi alimentari).
„Prin acest demers, InfoCons urmărește să ofere consumatorilor informații clare și transparente care să sprijine procesul de informare și alegere în cunoștință de cauză a produselor tip înghețată pe băț”, precizează reprezentanții organizației.