Mergi la conţinutul principal
Administrația Dragomir și transportul public cu fonduri europene

40 de autobuze electrice noi pentru Brăila

• este vorba despre un proiect ambițios pe fonduri europene al municipalității, prin care se urmărește achiziția a peste 40 de autobuze electrice noi • acesta a intrat în etapa următoare, fiind acceptat recent la finanțare, lucru bifat de consilierii municipali în ședința ordinară de la finele lunii trecute • valoarea totală este de 129.647.634,61 lei cu TVA • potrivit primarului Marian Dragomir, în momentul de față proiectul se află în licitație și sunt depuse șase oferte

 

Veste bună pentru brăileni! Proiectul municipalității prin care se intenționează achiziția a peste 40 de autobuze electrice noi pe fonduri europene pentru a completa flota ”Braicar” a intrat în etapa următoare. Mai precis, consilierii municipali au aprobat, în ședința CLM Brăila de la finele lunii trecute proiectul ”Achiziție mijloace de transport în comun – autobuze urbane în Municipiul Brăila” în vederea finanțării acestuia în cadrul Programului Regional 2021-2027, Prioritatea de investiții 3 – O regiune cu emisii de carbon reduse, Acțiunea 3.1, apelul de proiecte nr. PRSE/3.1/1.1/1/2023_Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Discutăm despre o valoare totală de 129.647.634,61 lei cu TVA, din care contribuția proprie a municipalității este de 22.154.860,20 lei, reprezentând achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului, cât și o contribuție de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, în cuantum de 2.193.730,09 lei (cofinanțarea proiectului). Tot cu această ocazie, consilierii au mai stabilit și că sumele reprezentând cheltuieli conexe ce pot apărea pe durata implementării acestui proiect, necesare pentru a-i asigura implementarea în condiții optime, se vor asigura din bugetul instituției.

”Se vor asigura toate resursele financiare necesare implementării proiectului în condițiile rambursării/decontării ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale”, au mai hotărât consilierii.

Precizăm că primii pași în legătură cu acest proiect au fost făcuți în luna martie, când CLM Brăila a aprobat indicatorii tehnico-economici și Studiul de oportunitate pentru acest proiect cât se poate de necesar.

 

Primarul susține că pot fi peste 40 de autobuze achiziționate prin acest demers

Contactat de redactorii ”Obiectiv – Vocea Brăilei”, primarul Marian Dragomir a explicat că în momentul de față proiectul se află în faza de licitație și că deja s-au depus șase oferte. În funcție de ceea ce se va stabili și de prețul propus de cei înscriși, numărul autobuzelor ar putea să fie mai mare decât cele 40 anunțate inițial.

”Susțin acest lucru ca urmare a principiului concurenței, mă refer la cost – ofertant. În suma aceea vor intra mai mult de 40 de autobuze. Că vor fi 41, că vor fi 45, nu știu. Dar sunt șase ofertanți înscriși. Iar comisia este momentan în analiza ofertelor. Întreg proiectul este pe fonduri europene. Primăria este organizatorul licitației și ne așteptăm ca livrarea autobuzelor să înceapă de anul următor”, a afirmat Dragomir.

După cum se menționează în raportul de specialitate al proiectului aprobat de consilierii municipali, Primăria Brăila a depus o cerere de finanțare pentru a obține fonduri europene. Discutăm despre Programului Regional Sud-Est 2021-2027 – Obiectivul de politică 2 – O Europă mai verde, rezilientă cu emisii reduse de carbon, care se îndreaptă către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon, prin promovarea tranziției către o energie curată și echitabilă, a investițiilor verzi și albastre, a economiei circulare, a atenuării schimbărilor climatice și a adaptării la acestea, a prevenirii și gestionării riscurilor precum și a unei mobilități urbane durabile; Prioritatea 3 – O regiune de emisii de carbon redus; Obiectiv Specific 2.8 – Promovarea mobilității urbane multimodale sustenabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon; Acțiunea 3.1 Reducerea emisiilor de carbon în zona urbană prin investiții pentru dezvoltarea infrastructurii urbane curate (infrastructuri de transport, ciclism, material rulant, combustibili alternativi, culoare de mobilitate), bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, Apel de proiecte PRSE/124/PRSE_P3/OP2/RSO2.8/PRSE_A13 – Apel PRSE/3.1/1.1/1/2023_Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Ei bine, în urma evaluării cererii depuse de municipalitate, Primăria a primit o notificare de finalizare a procesului de evaluare tehnico-financiară în data de 23 iunie. Practic, certificarea îndeplinirii punctajului necesar trecerii în etapa de contractare. Cu alte cuvinte, municipalitatea a fost informată că proiectul a fost selectat pentru finanțare și astfel a trecut la demararea etapei contractuale și la transmiterea unor anexe solicitate, în conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului specific apelului de proiecte amintit.

”Investiția propusă vizează asigurarea unui transport public ecologic, cu emisii de CO2 scăzute, prin achiziția celor 40 de autobuze electrice cu lungime minimă de 10 m și un număr de 50 de pasageri, dotate și amenajate corespunzător utilizării și de către persoanele defavorizate. În acest sens a fost încheiat contractul de prestări servicii pentru elaborarea studiilor și documentelor, anexa la cererea de finanțare, nr. 289178/03.12.2024. Astfel au fost elaborate studiul de trafic inclusiv calculul emisiilor GES, studiul de oportunitate și devizul general. Pentru asigurarea implementării proiectului a fost aprobat prin HCLM nr. 135/27.03.2025, studiul de oportunitate pentru obiectivul de investiții și indicatorii tehnico-economici aferenți acestuia. Studiul de oportunitate îndeplinește cerințele de calitate (conform grilei de verificare a calității studiului de oportunitate)”, se arată în documentația aflată la mapa consilierilor, mai precis în notificarea privind finalizarea procesului de evaluare tehnico-financiară, emis în luna iunie de Autoritatea de Management pentru Programul Regional Sud-Est 2021-2027.

Reamintim că, potrivit proiectului pe această temă aprobat în ședința ordinară a CLM Brăila din 27 martie, se făcea mențiunea că viitoarele autobuze achiziționate vor fi utilizate la nivelul rețelei de transport a municipiului Brăila, pe traseele : 4, 5, 10, 16 și 17.

Și în ședința din 30 iulie, acest proiect ce vizează achiziția autobuzelor a fost aprobat cu unanimitate.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro