Brăilenii se vor putea lămuri dacă strada lor pietruită figurează sau nu ca fiind asfaltată | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Brăilenii se vor putea lămuri dacă strada lor pietruită figurează sau nu ca fiind asfaltată

• primarul Marian Dragomir a declarat că starea exactă a străzilor din municipiu va fi afişată în curând pe site-ul Primăriei • mai exact, brăilenii vor avea la dispoziţie o hartă, unde fiecare stradă sau porţiune de stradă va fi colorată în funcţie de felul cum se prezintă carosabilul: gri - dacă este asfaltată, portocalie - dacă e acoperită cu pietriş, sau albă - dacă este doar o uliţă făcută direct pe pământ • „Cine vede pe hartă că strada lui arată într-un fel, iar situaţia din teren este alta, poate reclama imediat acest aspect!”, spune Dragomir • primarul a explicat şi cum au apărut confuziile legate de asfaltarea străzilor • în final, ne-a declarat că investiţiile în asfaltare vor fi făcute în anii următori, atât cât va permite bugetul local, pentru că fonduri europene nu mai pot fi atrase pentru aşa ceva

 

Ca să lămurească odată pentru totdeauna zvonurile legate de existenţa unor străzi pietruite care în evidenţele Primăriei ar figura ca fiind asfaltate, primarul Marian Dragomir a anunţat, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, că le va oferi brăilenilor prosibilitatea să vadă exact care este statutul străzii pe care locuiesc. Astfel, săptămâna viitoare va fi încărcată pe site-ul Primăriei o hartă unde porţiunile asfaltate vor fi colorate în gri, cele cu piatră cubică vor fi albastre, cele cu pietriş portocalii iar porţiunile de stradă cu pământ – primarul spune că există şi astfel de uliţe, în zonele periferice ale oraşului – vor figura cu alb. În acest fel, oricine poate accesa harta respectivă, iar dacă observă că porţiunea de stradă unde locuieşte este gri, deşi ar fi trebuit să fie portocalie sau albă, poate reclama acest lucru.

Pe această hartă avem o legendă care cuprinde: străzile cu asfalt, cu piatră cubică, cu pietriş, cu pământ - pentru că sunt câteva străzi şi de pământ în zonele foarte izolate -, dar şi drumurile private făcute de dezvoltatorii imobiliari din ultima perioadă. Harta va fi făcută publică şi aşteptăm după aceea ca fiecare brăilean să verifice dacă strada lui arată într-un fel şi la fel se regăseşte şi pe harta noastră. Aştept după aceea reacţiile. Cred că este cel mai bun moment. Dar vreau întâi să publicăm harta şi după aceea să facem orice alte discuţii”, a declarat Dragomir, precizând că mai sunt de pus la punct câteva detalii, înainte ca harta să fie postată pe site-ul Primăriei.

Edilul şef a explicat şi de unde crede el că a a apărut confuzia legată de felul cum figurează unele străzi în evidenţele Primăriei. Concret, este vorba despre acele străzi din municipiu prinse doar pe porţiuni în anumite programe europene ce au vizat refacerea infrastructurii, cu asfaltarea părţii carosabile şi a trotuarelor. Astfel, unele tronsoane au fost modernizate în timp ce altele, de pe aceeaşi stradă, nu au fost prinse în proiect, deci au rămas în starea iniţială. Pe acest considerent, unii brăileni s-ar fi grăbit să afirme că pentru porţiunile lăsate neasfaltate s-au cheltuit banii fără a se finaliza lucrările.

Sunt câteva capete de stradă de 20 - 30 m pe care a trebuit să le vizualizăm şi să le trecem corespunzător pe hartă, fiind diferenţele acelea unde nu s-au îmbinat proiectele pentru asfaltarea drumurilor pe fonduri europene şi ne-au mai rămas câţiva metri lungime fără asfalt. Avem strada Valea Călugărească, de exemplu. Trei sferturi din stradă este asfaltată, un sfert de stradă este neasfaltată. Şi de aici au plecat discuţiile respective. Strada Valea Călugărească este asfaltată îmi spuneau unii, în timp ce alţii îmi spuneau că nu este asfaltată. La fel şi pe alte străzi din municipiu. De exemplu: strada Industriei, fiind una foarte cunoscută. Are o bucată pavată cu piatră cubică şi cealaltă este asfaltată. Şi de aici pot apărea discuţii similare. Şi mai sunt astfel de cazuri”, a precizat primarul Dragomir.

În ceea ce priveşte momentul când le va veni rândul şi respectivelor porţiuni de stradă să fie asfaltate, edilul-şef spune că despre acest lucru se va putea vorbi doar în anii următori. Partea proastă este că pentru asfaltări de străzi nu se mai pot accesa fonduri europene, deci investiţiile vor putea fi făcute doar cu bani de la bugetul local sau bugetul naţional. „Uniunea Europeană nu mai finanţează decât modernizarea străzilor care au transport ecologic, deci doar pe cele unde există linii de tramvai. În acest context, pentru a putea asfalta porţiunile rămase neasfaltate din vechile proiecte va trebui să alocăm bani de la bugetul local sau naţional. Avem în vedere astfel de investiţii, începând cu anul următor”, ne-a declarat Marian Dragomir.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro