• începând cu data de 30 octombrie, noul Consiliu de Administrație al Companiei de Utilități Publice (CUP) ”Dunărea” Brăila a numit un nou director general și un nou director economic, dar care au un mandat provizoriu de 3 luni • în tot acest timp, concursul pentru ocuparea funcției de director general și de director economic merge înainte, însă până la acest moment încă nu s-au depus dosare, după cum ne-au informat surse interne • informații despre cum au fost desemnați noii membri în Consiliul de Administrație, în ce constă concursul pentru postul de director general ”plin” al CUP, dar și ce-a lăsat în urmă echipa Mangiurea- Avram, citiți mai jos într-o analiză marca ”Obiectiv – Vocea Brăilei”
Compania de Utilități Publice (CUP) ”Dunărea” Brăila are o nouă echipă de conducere. Este vorba despre doi noi directori apolitici, care însă ocupă funcțiile provizoriu până la stabilirea viitoarei conduceri a Companiei, prin concurs. Așa cum cotidianul ”Obiectiv – Vocea Brăilei” a anunțat la momentul respectiv, pe 30 octombrie, Consiliul de Administrație (CA) al Companiei a decis, prin vot, ca Nicolae Cristian Moisescu, manager de proiect în cadrul Departamentului Implementare Proiecte Investiții cu Fonduri Europene al CUP ”Dunărea”, să ocupe fotoliul de director general. La pachet, Elena Călin, până nu demult contabilul-șef al Companiei, să fie de acum director economic. Numirea este însă doar pentru următoarele trei luni, după cum se specifică și pe site-ul Companiei, mandatele fiind provizorii. Cu alte cuvinte, concursurile declanșate lunile trecute de către Consiliul de Administrație al companiei se desfășoară mai departe, în prezent fiind vorba despre depunerea dosarelor de candidatură. Surse interne ne-au precizat însă că până la acest moment nu s-au depus candidaturi pentru niciuna dintre cele două poziții.
Chiar dacă fostul director al societății, Silviu Mangiurea, pare că a ieșit complet din schemă, fostul director economic Ionel Avram, rămâne încă în echipa CUP ”Dunărea” Brăila, fiind în continuare membru în Consiliul de Administrație.
De altfel, urmărind hotărârile din acest an ale Adunării Generale Ordinare a Acționarilor societății și cele adoptate în CA, redactorii ”Obiectiv – Vocea Brăilei” au reușit să schițeze procedura destul de alambicată privind stabilirea noii echipe de conducere a companiei.
Un alt CA și noi directori
După cum am precizat încă din luna iulie, în urma unei proceduri tehnice prevăzută de legislația în vigoare, ce a fost declanșată la începutul acestui an, s-a stabilit noua componență a Consiliului de Administrație al CUP ”Dunărea” Brăila. Astfel, potrivit hotărârilor publicate de Companie pe site-ul propriu, Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor Societății Comerciale Compania de Utilități Publice ”Dunărea” Brăila SA a constatat încetarea la 11 august 2025 a mandatelor administratorilor provizorii (interimari) în cadrul Consiliului de Administrație, ce fuseseră desemnați printr-o hotărâre anterioară, din 29 mai. Mai precis, mandatele din CA ale lui Silviu Mangiurea (fost director general), Ionel Avram (fost director economic), Radu Marius Surdu, Gheorghe Stroe și Ionel Adetu. Ei bine, în cadrul aceleiași hotărâri au fost desemnați administratorii în noul CA al Companiei: Marius-Radu Surdu, Ionel Avram, Alina-Silvia Albu, Elena-Cristina Lupșa și Mihaela Bălan. Asta după ce Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ”Dunărea” Brăila (la pachet cu o Comisie de selecție și nominalizare/un expert independent EWORA resurse umane) a organizat o procedură amplă de selecție pentru cele cinci posturi de administrator. În urma mai multor etape s-au calificat următorii: Marius-Radu Surdu, Ionel Avram, Alina-Silvia Albu, Elena-Cristina Lupșa și Mihaela Bălan din 14 înscriși. Candidații care s-au calificat pentru cele cinci posturi de administratori în cadrul CA al Companiei au obținut următoarele punctaje: Marius-Radu Surdu (95,50 de puncte), Ionel Avram (92,50 p.), Alina-Silvia Albu (88,50 p.), Elena-Cristina Lupșa (85,50), Mihaela Bălan (85 p). În continuare, cei cinci noi membri au avut ca principală sarcină să declanșeze procedura pentru selecția noului director general și a directorului economic. Un demers laborios care presupune mai multe etape de desfășurare. După cum ne-au explicat surse interne, în prezent se desfășoară faza depunerii dosarelor de candidatură pentru cele două poziții, termenul final fiind 10 noiembrie. După aceea, dacă vor exista doritori, ar trebui să urmeze evaluarea dosarelor și stabilirea listei candidaților admiși, iar aceia care ar întruni condițiile cerute prin procedura de selecție trebuie să treacă prin alte probe. Întocmirea unei declarații de intenție, trecerea de o testare psiho-emoțională, iar la final un interviu în care se vor urmări anumiți parametri. Potrivit surselor amintite, întreaga procedură ar trebui să se încheie undeva pe 10 ianuarie anul viitor, dacă totul decurge normal și dacă vor exista candidați, deoarece până în prezent nu s-au înscris doritori. În cazul în care nu se vor depune dosare până la termenul final, potrivit acelorași surse, probabil că va fi nevoie de ”îndulcirea” condițiilor pentru candidați, însă acest lucru rămâne de văzut.
Moștenirea echipei Mangiurea - Avram
Ar mai trebui punctat și că la momentul stabilirii de către noul Consiliu a declanșării procedurii de selecție a viitoarei conduceri, fostul director Silviu Mangiurea și fostul director economic Ionel Avram au primit un mandat de provizorat pentru perioada septembrie și octombrie. Cum cei doi au decis totuși să se retragă înainte de o nouă prelungire a mandatelor, pentru a nu exista un vid de responsabilitate la nivelul conducerii Companiei, a fost nevoie să fie numiți alți directori provizorii. Motiv pentru care s-a ajuns la scenariul actual. Astfel că, pe 30 octombrie a avut loc o ședință a Consiliului de Administrație al CUP ”Dunărea” Brăila în care s-a decis să fie numiți un alt director general și un director economic provizorii pentru următoarele trei luni.
De altfel, după cum ne-au precizat surse administrative, fosta conducere CUP ”Dunărea” Brăila a lăsat o societate cu zero datorii la buget, cu toate salariile plătite la timp și fără datorii la furnizori. De asemenea, după primele 9 luni ale anului, Compania a înregistrat un profit net aproape de 1,5 milioane euro. Mai mult, mega-proiectul de investiții cu fonduri europene în rețeaua de apă și canalizare din județul Brăila, este implementat aproape 60%. Uriașul proiect este finanțat din fonduri europene nerambursabile, iar valoarea totală a acestuia este de 241 de milioane EURO. În acest context, compania din Brăila a avut obligația prin contractul de finanțare să actualizeze tarifele la apă, primind adrese în acest sens de la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene. Chiar și așa, conform ANRSC, CUP Dunărea se afla pe locul 13 între operatorii regionali, la data de 1 septembrie, după ultima mărire a TVA, prețul apei fiind 17,87 lei/mc.
Cine sunt noii directori provizorii
Nicolae Cristian Moisescu, noul directorul general provizoriu al CUP ”Dunărea” Brăila, economist de profesie, a activat ca manager de proiect al Companiei, pe fonduri europene. Acesta a fost ales din interiorul societății, fiind coordonatorul implementării programului cu fonduri europene în valoare de 240 milioane euro.
După cum ne-au declarat surse administrative acesta ar fi un adevărat profesionist, la fel cum este și cazul Elenei Călin, actual director economic interimar al Companiei, care cunoaște procedurile contabile și economice. Aceasta a fost contabil-șef al CUP ”Dunărea”, de altfel a devenit șefă a Compartimentului Financiar-Contabilitate a societății ca locțiitoare a lui Ionel Avram în momentul în care acesta a devenit director economic.
După cum reiese din contractele de mandat provizorii ale celor doi, care au devenit active de la 1 noiembrie, timp de trei luni, dar și din deciziile CA, indemnizația brută lunară pentru activitatea depusă a celor doi este de 24.822 lei.
Cine sunt actualii membri ai Consiliului de Administrație
Redactorii ”Obiectiv – Vocea Brăilei” au obținut CV-urile celor 5 membri în Consiliul de Administrație la CUP ”Dunărea”. Astfel, Marius Surdu (47 de ani) este director executiv al Direcției de Achiziții Publice, Licitații Parteneriat Public Privat la Primăria Brăila (din 16 iunie 2015), totodată actual președinte al CA-ului Companiei, începând cu 1 martie 2023, ocupându-se de management și control instituțional. Acesta a mai fost membru în CA-ul CUP ”Dunărea” și între 2020 - 2023. De asemenea, a avut mai multe joburi din 2004 și până în prezent, în special de consilier juridic, funcție pe care a activat și la Primărie între septembrie 2007-noiembrie 2013, după care a făcut parte din Serviciul Juridic al municipalității între 2013-2015. Are o diplomă de licență obținută în 2003, în Științe juridice, specializare Drept, precum și o Diplomă de Master obținută în 2008, programul de studii: Managementul afacerilor publice.
Ionel Avram (68 de ani) a fost directorul economic al CUP ”Dunărea” Brăila din iulie 2016 și până la sfârșitul lunii octombrie. Între aprilie 2018 – martie 2022, a fost vicepreședinte al filialei Brăila a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. Și acesta are un CV bogat, cu alte 13 perioade în care a ocupat diferite poziții importante. Menționăm că Avram a fost cenzor, administrator neexecutiv, director economic, contabil șef la mai multe societăți. Acesta a fost și consilier județean PSD Brăila. Are o diplomă de licență obținută în 1984, profilul științe economice, specializarea Finanțe și contabilitate.
Alina Silvia Albu (50 de ani) este începând cu 2018 și până în prezent administrator Silvia Albu Education and Training și din august 2021 până în prezent director administrator Port Romanel, unde se ocupă cu coordonarea activității portuare. Între 2017-2021 a fost director comercial la Port Romanel, apoi lector la Centrul de informare și documentare pentru integrare europeană și dezvoltare durabilă Brăila, între dec. 2022 și dec. 2023. Și aceasta a ocupat mai multe poziții: formator, lector (voluntar), director comercial, inginer, secretar, director tehnic etc. Are o diplomă de inginer din 2001, profilul mecanic, specializare mașini și utilaje pentru construcții, precum și două diplome de master, una din 2003, specializarea analiza dinamică a mașinilor și echipamentelor tehnologice și una din 2013, programul de studii Managementul afacerilor în comerț și turism.
Elena-Cristina Lupșa (51 de ani) din mai 2018 și până în prezent a ocupat funcția de director general al propriei societăți (asociat 50%) SC Lupsa Consult Audit Management SRL. În trecut a fost auditor financiar, administrator la aceeași societate, de asemenea a lucrat ca economist la o altă firmă, între 2007-2010, și auditor intern între 1999-2007 pentru o altă companie și a debutat în contabilitate. Are o diplomă de licență obținută în 1997, profil economic, specializarea Finanțe și bănci, de asemenea este licențiată începând cu 2013 în drept și are o diplomă de Master din 2007, programul de studii Audit financiar contabil și consiliere.
Mihaela Bălan (52 de ani) ocupă mai multe funcții în prezent. Din septembrie 2005 este administrator și expert contabil la Contlex MBM SRL, din septembrie 2007 practician în insolvență, Auditor Financiar și Consultant Fiscal în cadrul cabinetului individual, din septembrie 2005 este expert contabil membri CECCAR Filiala Brăila, din mai 2010 auditor financiar membru al Camerei Auditorilor Financiar din România și din septembrie 2007 practician în insolvență (activitate financiar contabilă, expertiză, consultanță și audit). Are o diplomă de licență din 1997, profil economic, specializarea management în industrie și o diplomă de studii aprofundate din 1999 pe același profil, specializarea strategii manageriale.
Care-s obiectivele Directorului general, oricine ar fi
- Continuarea investițiilor în modernizarea și extinderea rețelelor de alimentare cu apă și canalizare;
 - Îmbunătățirea relației cu clienții, prin digitalizarea proceselor și reducerea timpilor de răspuns la solicitări;
 - Realizarea unei noi strategii de tarifare astfel încât CUP Dunărea să nu mai fie în topul clasamentului în ceea ce privește prețul apei
 - Utilizarea eficientă a resurselor și respectarea normelor europene privind calitatea apei;
 - Creșterea eficienței energetice și reducerea pierderilor din rețea, contribuind astfel la protejarea mediului și la o utilizare responsabilă a resurselor de apă;
 - Asigurarea transparenței și a unei comunicări constante astfel încât fiecare cetățean să fie informat despre proiectele și rezultatele companiei;
 - Utilizarea sistemelor de control SCADA și GIS pentru o monitorizare mai eficientă a rețelei publice de apă și canalizare.