Cum se distrează românii | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Cum se distrează românii

Românii au alocat 4,5% din cheltuielile lor pentru recreere şi cultură, cei mai mulţi spectatori fiind înregistraţi, în anul 2014, la teatre, unde au mers 2,157 milioane de persoane (34,6%), în scădere cu 4,7%, respectiv cu 107.000 spectatori mai puţini faţă de anul precedent, relevă datele dintr-o publicaţie a Institutului Naţional de Statistică (INS), transmisă la solicitarea Agerpres.
Pe locul al doilea s-au aflat spectacolele susţinute de ansamblurile artistice, trupele de dans şi de divertisment, unde s-au înregistrat 2,123 milioane de spectatori (34%), în scădere cu 5,8%, respectiv cu 130.000 spectatori mai puţini faţă de anul 2013.
Spectacolele filarmonicilor şi orchestrelor simfonice au atras 6,6% din totalul de 6,237 milioane spectatori, în timp ce spectacolele de operă au fost vizionate de 386.000 de persoane (6,2%), iar la circ au ajuns, anul trecut, 83.000 de spectatori.
Conform publicaţiei INS, cheltuielile de recreere şi cultură au reprezentat, în 2014, 4,5% din consumul gospodăriilor.
De asemenea, anul trecut, din totalul reprezentaţiilor susţinute de instituţiile şi companiile de spectacole, 86,9% (18.052 reprezentaţii) au fost în limba română, 11,3% (2.353 reprezentaţii) în limba maghiară, 0,9% (194 reprezentaţii) în limba germană, 0,7% (147 reprezentaţii) în limba idiş şi 0,2% (40 de reprezentaţii) în alte limbi.
La teatrele dramatice s-au desfăşurat cele mai multe reprezentaţii - 46,4% (9.649). Din totalul spectacolelor susţinute de teatrele dramatice, 81,9% (7.902 reprezentaţii) au fost în limba română, 15,2% (1.465) în limba maghiară, 1,4% (135) în limba germană şi 1,5% (147) au fost în limba idiş. Un număr important de reprezentaţii în limbile minorităţilor naţionale s-au susţinut la teatrele de animaţie, unde 429 de reprezentaţii (10,7%) s-au susţinut în limba maghiară şi 35 în limba germană.
Numărul spectatorilor la instituţiile şi companiile de spectacole şi concerte care a revenit la mia de locuitori a fost de 313.
Reţeaua instituţiilor şi companiilor de spectacole şi concerte a cuprins, în anul 2014, un număr de 242 de unităţi, din care 167 unităţi de bază şi 75 secţii şi filiale. La nivelul unităţilor de bază, instituţiile şi companiile de spectacole şi concerte au fost reprezentate de 61 de teatre dramatice, 28 de centre culturale, 22 de ansambluri artistice, trupe de dans şi de divertisment, 20 de filarmonici şi orchestre simfonice, 15 de teatre de animaţie, nouă opere, cinci coruri, patru orchestre populare, două teatre muzicale, de estradă şi de operetă şi un circ.

Bulgarii ne-au cam pierdut de clienţi

Numărul turiştilor români care au vizitat Bulgaria a scăzut cu peste 50%, ceea ce înseamnă că mai mult de 110.000 de români au fost în tranzit în loc să-şi petreacă vacanţa în această ţară, a afirmat Bayko Baykov, preşedintele Asociaţiei bulgare a touroperatorilor. „Există un declin semnificativ al numărului de turişti din UE, de aproximativ 300.000, vedem o stabilizare a pieţei în Germania, ceea ce este un indicator relativ bun, dar din păcate este singurul pozitiv", a afirmat oficialul bulgar.
Acesta avertizează că există scăderi semnificative ale numărului de turişti din Grecia (50%), Spania (12%), Italia (peste 35%), Olanda (peste 40%), Franţa (50%) şi Serbia (aproape 60%).
„Este într-adevăr un declin semnificativ, fiind însoţit de reducerea preţurilor pachetelor turistice, ceea ce va scădea veniturile din turism anul viitor", a avertizat Baykov.
Conform datelor Ministerului bulgar de Turism, în ultimii ani numărul turiştilor români în Bulgaria a ajuns la un milion pe an, în timp ce numărul bulgarilor care au vizitat România este de aproximativ 300.000 pe an.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro