Curs de nesimţire pentru neamul politicoşilor. Ep. 4 | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Curs de nesimţire pentru neamul politicoşilor. Ep. 4

Ca elev, ai o gamă variată de tipologii din care să-ţi adopţi personalitatea. Fie că eşti rebel sau elev model, tipul isteţului speculant sau al cretinului care învaţă şi tot nu dă rezultate, fidel băncii sau ceva mai plimbăreţ, fie că ieşi în evidenţă sau după patru ani de şcoală colegii abia mai ţin minte cum te cheamă, trebuie să ai momente de glorie. Şi momentele de glorie se obţin, nu-ţi vin întâmplător. E riscant, ce-i drept. Orice pas spre culmile gloriei se poate plăti cu un 4 (sau mai jos de-atât), cu o absenţă, cu o vizită la director sau cu un apel telefonic pe care părinţii îl preiau din partea şcolii. În fiecare clasă există câte o oaie neagră cel puţin. Când se fac mici turme e şi mai bine. Mărunţişurile sunt cheia. Nu trebuie să contruieşti un castel din bănci în pauze ca să-şi dea profii seama că n-ai toate ţiglele pe casă. Mănâncă în ore, spunând cu gura plină că ţi-e foame, nu-ţi lua notiţe atunci când toţi fac asta, vorbeşte întruna, şterge tabla cu un burete uscat atunci când profesorul e la catedră, trânteşte replici de inofensiv în defensivă ('Da' ce-am făcut, dom' profesor, nu vedeţi că-mi văd de treaba mea?') atunci când eşti apostrofat şi lista poate continua. Fii creativ. Demonstrează că în şcoală se face mai mult decât să se tocească şi că oricum tu faci legea. Dacă tu şi încă alte câteva sute de mii de tineri n-aţi exista, profesorii n-ar mai avea cui şi ce să predea, aşa că sursa lor de venit ar trebui să fie schimbată.
Profesorii nu pot rata ocazia să fie nesimţiţi la rândul lor. Ei sunt zeii învăţământului, de ei depinde societatea asta industrială pe care o formăm (că doar n-o fi să evoluăm aşa rapid la stadiul de societate informaţională) şi dacă ei n-ar fi, noi am muri proşti, că doar nu ne-ar duce capu' vreodată în epoca asta să fim şi autodidacţi. Aşadar, e normal să apari la jumătatea orei, fără catalog. Ai dreptul să predai catastrofal şi apoi să ai pretenţii ca elevii tăi să şi ştie ce-ai debitat tu, ininteligibil. Nu-i nimic în neregulă dacă îţi mai sterilizezi uneori tractul digestiv cu o cantitate moderată de alcool etilic. Şi nu văd nicio problemă în a-i presa făţiş pe unii elevi, tocmai pentru a-i impulsiona să fie curioşi să afle mai mult contra unor rate săptămânale. De fapt, unii profesori sunt sub orice critică prin simpla lor prezenţă la clasă, nu e nevoie să facă ceva anume, ci e de-ajuns să adopte atitudinea tip uitaţi-mă-cum-stau-pe-un-piedestal-şi-mă-apropii-de-centrul-universulului, uitând, poate, că centrul la care ei aspiră se află chiar în partea opusă a planetei. Unii peste alţii, formăm conflicte şi fiecare are de suferit, fie la media generală, fie la salariu, dar totuşi se cheamă că suntem interdependenţi.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro