Dilema socială | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Dilema socială

Sunt convinsă că ați auzit de acest documentar lansat recent de Netflix. Dacă nu l-ați văzut, nu mai stați pe gânduri. Rupeți-vă niște zeci de minute într-o zi și urmăriți-l! Veți privi apoi viața și tot ce înseamnă rețele sociale dintr-o altă perspectivă.

Din punctul meu de vedere, toți utilizatorii de internet ar trebui să-l vadă, pentru că filmul acesta este, de fapt, cea mai simplă cale prin care ți se demonstrează clar cum se joacă oamenii deștepți cu mintea ta, mai ales în momentele cheie.

Deci nu vorbim de conspirații, zvonuri sau bănuieli. Pur și simplu, ți se explică cu subiect și predicat, cum ești dus zi de zi de nas, fix acolo unde vor ei să fii. Totul chiar de la cei care au inventat acești mici monstruleți, gen ”butonul de like”, un click banal pentru noi, dar care generează în lanț o întreagă rețea de dependență și interdependență.

Eu l-am văzut acum o lună, dar nu m-am grăbit cu comentariile, pentru că am vrut să las lucrurile să se sedimenteze, să se așeze. Prima impresie a fost un fel de năuceală și da, primul impuls: șterg tot, dispar. Ei bine, acum, la o lună distanță, recunosc, nu am șters nimic, nu am redus prea mult timpul alocat zilnic acestei preocupări. Pentru că ”șterg tot” a fost doar primul impuls. După 15, 20 min, o zi, două, o lună, după ce am trecut totul prin propriul filtru, am conștientizat că nu e nevoie să iau măsuri atât de radicale. Doar că acum - m-am verificat până m-am convins clar de asta - dau dovadă de mult mai multă luciditate în a privi și reacționa la informațiile ce mi se pun pe tavă. Și chiar țin cont de sfaturile pe care ”actorii” acestui documentar le oferă cu bunăvoință – mi-am curățat telefonul, am umblat puțin prin lista grupurilor – Doamne în câte fusesem băgată fără să am habar, am ajustat și lista paginilor preferate, puțin aspirator pe la prieteni etc.

În plus, clar sunt mult mai îndărătnică în a le urma pașii, îmi aleg singură calea spre informația de care am nevoie (un sfat era: nu da niciodată click pe primul video pe care ți-l sugerează YouTube) și mă întorc mult mai des spre motivul de la care a pornit pentru mine, de fapt, toată această poveste Facebook – oameni dragi, prieteni vechi cu care nu m-aș mai fi regăsit niciodată dacă n-aș fi ajuns în acest bistro virtual.

Și mai e un motiv pentru care am ales să scriu exact astăzi. Mai sunt 10 zile până la alegerile parlamentare. Internetul e deja încins, măsurile de distanțare socială au mutat cu vârf și îndesat mizeriile, care în trecut se întâmplau în stradă, în mediul virtual. Armate întregi de postaci s-au activat. Tot internetul pare o junglă, stânga, dreapta, roșu, portocaliu, galben, senatori, deputați, o agitație perpetuă. Chiar ar prinde bine să vedeți documentarul!

În rest, VOTAȚI! Înțelept și asumat!

Pentru noi, acum, aceasta este adevărata dilemă socială!

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro