• gropile sunt atât de mari şi de multe încât localnicii, dar şi şoferii care fac naveta de la Brăila, efectiv îşi distrug maşinile • Primăria Măraşu afirmă că o parte din drumurile comunale pe care le are în administrare ar fi trebuit asfaltată încă din vara anului trecut • n-a fost să fie, însă, din cauza unei firme cu capital italian care a câştigat licitaţia de atribuire a lucrărilor, însă a abandonat complet şantierul, spune viceprimarul Marian Nistor
În ciuda faptului că în Insula Mare a Brăilei (IMB) se găseşte la ora actuală cea mai mare exploataţie agricolă din Europa, a cărei eficienţă creşte de la an la an, pentru locuitorii satelor din acest areal pe care s-a aflat cândva fosta Baltă a Brăilei condiţiile de viaţă continuă să se menţină mult sub nivelul Uniunii Europene. Acest aspect este dovedit cu prisosinţă fie şi dacă ne referim numai la starea infrastructurii rutiere. Drumurile comunale ce leagă localităţile din IMB reprezintă o adevărată teroare pentru şoferii care le tranzitează. Fie că sunt localnici, fie că fac naveta de la Brăila, aceştia se plâng că îşi distrug maşinile în gropile imposibil de evitat de pe drumurile în cauză. “Drum comunal între satele Ţăcău şi Băndoiu, comuna Măraşu. Cine îmi plăteşte reparaţia maşinii?”, a scris, pe o reţea de socializare, un cadru didactic navetist, postând şi câteva fotografii cât se poate de elocvente.
Viceprimarul comunei Măraşu, Marian Nistor, spune că drumul respectiv ar fi trebuit să fie asfaltat încă de anul trecut, dar că ghinionul a făcut să rămână încă în starea actuală din cauza unei firme neserioase. “Noi am alocat banii necesari pentru asfaltarea a 5,3 kilometri de drum, între Măraşu şi Ţăcău. Am organizat şi licitaţie, câştigătoare fiind o firmă cu capital italian, care trebuia să înceapă lucrarea în luna august 2017, însă n-a făcut nimic. Ne-am bucurat degeaba că au câştigat licitaţia cu un preţ bun şi făcusem nişte economii! Am reziliat contractul, iar acum trebuie să facem altă licitaţie”, ne-a spus viceprimarul Nistor. Acesta nu a putut, pe moment, să ne precizeze numele societăţii în cauză. Am convenit să îi dăm răgaz să se uite pe nişte documente, pentru a spune exact denumirea firmei cu capital italian, urmând să revenim telefonic peste câteva minute. Din păcate, viceprimarul din Măraşu nu ne-a mai răspuns, în ciuda apelurilor noastre repetate.
Pe lângă drumurile comunale care deservesc localităţile din Insulă, probleme sunt şi cu drumul judeţean ce leagă comunele Măraşu şi Frecăţei de municipiul Brăila. Este vorba despre DJ 212A, care în ultimii ani a beneficiat de o reabilitare parţială, până la kilometrul 42. Mai există, însă, o porţiune de 17 kilometri nereabilitată şi plină de gropi, ce le dă de furcă atât localnicilor cât şi navetiştilor. Drumul se află în administrarea Consiliului Judeţean, iar conducerea acestei instituţii dă asigurări că respectiva porţiune va intra în reparaţii chiar din a doua jumătate a acestui an. Asta, bineînţeles, dacă nu vor fi probleme legate de contestarea licitaţiei de atribuire a lucrării. “Suntem în licitaţie pentru DJ 212A, de la kilometrul 42 la kilometrul 59. Dacă se atribuie contractul şi nu apar contestaţii, cam pe la jumătatea anului am putea da drumul la lucrări. Finanţarea va fi asigurată prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. Contractul de finanţare este semnat deja”, ne-a spus vicepreşedintele Epureanu.