In ultima perioada, tot mai multi braileni utilizatori "Orange" au reclamat faptul ca au fost pacaliti la telefon si au fost pagubiti de citeva sute de lei. Toti relateaza ca necazul incepe cu un mesaj SMS primit, chipurile, de la numarul 333, numar la care utilizatorii "Orange" posesori ai unei cartele reincarcabile, pot afla, prin apelare, valoarea si valabilitatea creditului disponibil. In mesaj, victimele sint anuntate ca sint fericitii cistigatori ai unui concurs organizat de compania de telefonie mobila si ca in cel mai scurt timp vor fi contactati de un operator "Orange". La citeva minute de la primirea acestui mesaj, victima este apelata de la un numar secret, neafisat, iar o voce cultivata reia continutul mesajului. Dar lucrurile se schimba un pic, intrucit apelantul informeaza victima ca a cistigat 5.000 de euro, dar ca sa poata intra in posesia lor trebuie sa se inscrie intr-un alt concurs: in cel mai scurt timp sa cumpere un credit de 100 euro de la o statie de benzina, dar sa nu-si incarce telefonul cu noul credit achizitionat ci sa astepte din nou sa fie apelata. Daca a muscat momeala premiului de 5.000 de euro, victima, dupa ce va cumpara creditul de 100 euro il va face practic cadou escrocului, pentru ca atunci cind suna, "operatorul Orange" ii cere victimei sa citeasca de pe bonul de reincarcare codul unic de cifre. Odata intrat in posesia acestui cod, vocea multumeste credulei victime si ii dicteaza un numar de cont bancar fictiv in care "cistigatorul" ar urma sa-si primeasca premiul de 5.000 euro.
"Orange nu solicita clientilor sai parole personale sau coduri de reincarcare"
Contactata de reporterii "Obiectiv", compania de telefonie "Orange" a confirmat ca a primit reclamatii din partea unor clienti, fara sa avanseze un numar in acest sens, dar nu a facut nici un fel de comentariu pe tema in discutie. Cu toate acestea, ieri, in jurul orei 17.00 "Orange" si-a avertizat, prin intermediul unui SMS, proprii clienti cu privire la incercarile de fraudare. "Pentru a preveni tentativele de frauda, nu comunica nimanui codurile de reincarcare sau parolele personale", se mentioneaza in mesajul companiei care trimite pentru mai multe detalii pe aceasta tema la pagina de web a "Orange" in Romania.
"Ne-au fost semnalate unele tentative de frauda prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin alte mijloace de comunicare. Acestea pot parea initiate de Orange, dar in realitate sint efectuate de persoane care nu reprezinta Orange si au scopul de a obtine cistiguri nejustificate. Incercarile de frauda pot fi identificate dupa urmatoarele indicii: iti sint solicitate informatii confidentiale; se impune trimiterea unui raspuns urgent; in mesajele e-mail sint incluse adrese web, similare celor detinute de diverse organizatii legale, dar avind denumirile usor modificate; Orange nu solicita clientilor sai prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin oricare alte modalitati informatii referitoare la conturi bancare, parole personale sau coduri de reincarcare", se precizeaza pe site-ul indicat. De asemenea, "Orange" isi indeamna clientii ca in cazul in care identifica o tentativa de frauda sa contacteze compania la adresa de e-mail abuse@orange.ro sau la Serviciul Clienti Orange prin apel la 411 (gratuit de pe abonamentul Orange) sau la 444 (gratuit de pe telefonul cu cartela Orange PrePay).