Facturarea apei de ploaie, greşită pentru 200 de abonaţi | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Facturarea apei de ploaie, greşită pentru 200 de abonaţi

• la 103 dintre ei CUP Dunărea s-a păcălit, încasând mai puţini bani, iar în cazul a 98 de abonaţi a încasat mai mulţi bani • sumele de regularizat pe ultimii 3 ani sunt cuprinse între câţiva lei şi câteva sute de lei • datele sunt valabile doar în cazul abonaţilor care au cerut în mod expres recalcularea, întrucât inventarierea tuturor abonaţilor casnici nu s-a încheiat încă • “Un număr important dintre aceştia au refuzat să declare suprafeţele de teren ce sunt luate în calcul la facturarea apei pluviale”, a declarat Marian Dragomir

 

Primele concluzii în ce priveşte inventarierea suprafeţelor luate în calcul la facturarea apei pluviale arată că refuzul abonaţilor din municipiu de a furniza operatorului de apă-canal datele necesare a generat 200 de erori de calcul. Izbucnirea scandalului la aflarea veştii că un brăilean a câştigat bătălia cu operatorul CUP Dunărea în ce priveşte facturarea apei pluviale a generat un val de solicitări de recalculare. Potrivit datelor prezentate recent de către primarul Marian Dragomir, rezultă că 553 de brăileni au cerut în mod expres CUP Dunărea să le refacă toate calculele, pe ultimii 3 ani, punând însă la dispoziţia operatorului şi informaţiile valabile la zi în ce priveşte suprafeţele construite şi grădinile din gospodărie. În cazul a circa 200 de gospodării, solicitarea de recalculare a fost întemeiată în sensul că au fost stabilite diferenţe atât în plus cât şi în minus. “S-a constatat că 103 persoane au de restituit CUP Dunărea, pe baza propriilor declaraţii privind suprafeţele S1 şi S2, pe ultimii 3 ani, de la 1,98 lei până la 493 lei. De asemenea, există şi un număr de cetăţeni, mai mic, 98 de persoane, care au de primit bani de la CUP Dunărea cu sume de la 3,02 lei, până la 600 lei. Repet, vorbim aici despre abonaţi care nu au furnizat CUP Dunărea, atunci când li s-au solicitat, datele privind cele două suprafeţe valabile pentru propriile gospodării pentru a se face facturarea apei pluviale. (...) În municipiu, pe lângă asociaţiile de proprietari unde nu sunt probleme la acest capitol, există un număr de 20.443 de abonaţi casnici cu contracte care locuiesc la case, dintre care aproximativ 3.000 nu au canalizare şi nu plătesc pentru serviciul respectiv şi nici pentru apa pluvială. Ca urmare a faptului că reţelele noi de canalizare efectuate în ultimii ani prin POS Mediu sunt destinate preluării exclusiv a apelor menajere, nu şi pluviale, abonaţilor arondaţi nu li se facturează apa pluvială. În perioada următoare, în cadrul POIM, până în 2020, CUP Dunărea va extinde reţeaua de canalizare din municipiu”, a declarat Dragomir. De asemenea, sursa citată a mai precizat că inventarierea generală a suprafeţelor de case şi grădini în cazul celor aproape 17.500 de abonaţi care beneficiază de serviciile complete canalizare-apă pluvială nu s-a încheiat încă. “Au fost inventariate suprafeţele pentru circa 12.000 de gospodării. Pe mulţi nu i-au găsit acasă. Acum se centralizează datele şi, la final, vom vedea câţi vor avea de plătit şi câţi vor avea de încasat. (...) Se constată că un număr important dintre aceşti abonaţi nu au avut declarate cele două suprafeţe de teren luate în calcul la facturarea apei pluviale şi au refuzat să le dea şi cu ocazia inventarierii pe care compania încă o are în derulare. Astfel CUP Dunărea a început să-i contacteze pe aceştia să afle suprafeţele, iar dacă nu se vor conforma, compania va solicita informaţiile, contra cost, de la Cadastru”, a mai spus edilul-şef. 

Reamintim că, societatea CUP “Dunărea” a pierdut, recent, la a doua instanţă procesul intentat de abonatul Nicolae Mihail Stafidă, un brăilean domiciliat în municipiu, pe bulevardul Al I. Cuza, în zona de case. Referitor la acest caz, CUP Dunărea a explicat că eroarea a survenit din cauză că abonatul a refuzat să declare suprafaţa construită şi pe cea de grădină din propria gospodărie, date pe baza cărora operatorul să poată face facturarea. În lipsa acestor date, compania s-a folosit de informaţiile din vechiul contract pe care l-a avut cu respectivul abonat, dar care, în mod evident, suferiseră modificări, de unde şi diferenţa constatată de instanţă şi imputată CUP Dunărea. La presiunea publică, precum şi ca urmare a presiunii politice din partea PNL, administraţia locală a cerut în mod expres celor de la CUP Dunărea să refacă toate calculele pentru toţi abonaţii cărora li s-a perceput taxa pentru apa pluvială, pe ultimii 3 ani.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro