Final de anchetă în groaznicul accident de pe DE 87 | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Final de anchetă în groaznicul accident de pe DE 87

Anchetă finalizată în teribilul accident rutier petrecut pe DE 87, aproape de ieşirea din municipiu, pe 1 noiembrie 2013.
Angajat al SC "Duwatrans" SRL Novaci, Gorj, Gheorghe Chiriac, în vârstă de 40 de ani, a fost găsit singurul răspunzător de moartea brăilencei Viorica Ţugui, cu toate că în tragedia rutieră au fost implicate nu mai puţin de trei autovehicule. Chiriac a fost trimis în judecată pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă, raportul de expertiză tehnică auto găsindu-l vinovat de producerea accidentului şi de moartea şoferiţei care, în urma impactului, a fost aruncată prin parbriz, decedând a doua zi, din pricina leziunilor grave suferite la cap.

Impact nimicitor în dreptul silozului "Cargill"

În dimineaţa zilei de 1 noiembrie 2013, precizează procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Brăila, la ora 10:10, Serviciul Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Brăila a fost sesizat în legătură cu producerea unui grav accident de circulaţie pe DE 87 (Brăila - Galaţi), în dreptul SC "Soufflet România" SA, soldat cu vătămarea corporală gravă a unei persoane.
Ajunşi la locul accidentului, poliţiştii au găsit pe sensul de mers Galaţi - Brăila autotractorul marca Volvo cu numărul de înmatriculare GJ-35-DUW, care fusese condus de Gheorghe Chiriac, iar pe celălalt sens de mers, la 12 metri faţă de spatele semiremorcii autotractorului, Skoda Octavia PH-14-CCY, condusă de Cosmin Ciprian Moise. În faţa autoturismului Skoda, la 3,80 metri distanţă, se afla cel de-al treilea autovehicul implicat în accident, Dacia 1310 cu numărul de înmatriculare BR-96-ANG, la volanul căruia se aflase Viorica Ţugui.
TIR-ul prezenta avarii în stânga cabinei, Skoda Octavia prezenta avarii în partea frontală, iar Dacia 1310 era distrusă aproape în totalitate, cele mai afectate fiind partea din spate şi partea laterală dreapta. La faţa locului existau urme de frânare, cioburi de parbriz şi pete de sânge. "În urma impactului celor trei autovehicule, a rezultat rănirea gravă a conducătorului autoturismului Dacia 1310, Ţugui Viorica, şi vătămarea uşoară a conducătorului autoturismului Skoda, Moise Cosmin Ciprian. Ulterior, la data de 2 noiembrie 2013, în jurul orei 04:15, Ţugui Viorica a decedat", precizează procurorul care a supravegheat cercetările.
Din fericire, Cosmin Moise a suferit leziuni uşoare care nu i-au pus viaţa în primejdie, având nevoie de 5-6 zile de îngrijiri medicale.
Anchetatorii au stabilit ulterior că nici inculpatul Gheorghe Chiriac şi nici victima Viorica Ţugui nu consumaseră alcool înainte de a urca la volan.

Martor ocular: "Femeia zăcea pe carosabil, fără cunoştinţă"

Victimă a accidentului de pe DE 87 şi martor ocular la tragedie, Cosmin Ciprian Moise le-a povestit anchetatorilor că, înainte de impact, se afla la volanul autoturismului Skoda Octavia cu numărul de înmatriculare PH-14-CCY, circulând dinspre Brăila către Galaţi. La un moment dat, în dreptul fostului siloz "Cargill", a observat cum un autoturism Dacia 1310 care circula din sens opus a oprit pentru a vira stânga, având în funcţiune lampa de semnalizare.
Concomitent, a mai spus martorul, un autotren (TIR) care circula în spatele Daciei oprite, s-a apropiat de aceasta şi a acroşat-o cu partea stânga faţă, proiectând-o pe direcţia sa de deplasare (pe contrasens). "Martorul nu a avut timpul necesar pentru a efectua manevră de evitare, astfel că autoturismul pe care-l conducea (Skoda - n.r.) a lovit cu partea frontală, partea laterală dreapta a autoturismului Dacia. În urma accidentului, martorul a suferit leziuni la nivelul mâinii şi piciorului drept, dar nu a formulat plângere penală şi nu a avut pretenţii civile de la inculpatul Chiriac Gheorghe", precizează procurorul de caz.
Relevantă este şi declaraţia unui alt martor ocular, Andrei Iancu, şoferul unui autoturism Dacia Logan care se deplasa atunci dinspre Brăila către Galaţi. Acesta le-a spus anchetatorilor că, după ce a trecut de benzinăria Lukoil situată pe partea dreaptă a sensului său de mers, a intrat în curba la stânga, moment în care a observat, cu stupoare, cum autotrenul Volvo ce venea din sens opus a acroşat Dacia 1310 cu partea stânga faţă, proiectând-o pe carosabil.
Mai departe, povesteşte martorul ocular, Dacia a ajuns pe contrasens, fiind lovită de Skoda Octavia care circula din acelaşi sens cu el. Oamenii legii precizează: "Martorul a oprit imediat maşina şi s-a îndreptat spre locul accidentului, ocazie cu care a văzut cum autoturismul Dacia rămăsese pe sensul Brăila - Galaţi, dar orientat cu faţa spre Brăila. La câţiva metri în spate, spre Galaţi, pe carosabil, se afla conducătorul auto, o femeie care era fără cunoştinţă şi nu prezenta semne vitale. Maşina sa era distrusă aproape în totalitate".

"Inculpatul a declarat că nu se consideră responsabil de producerea evenimentului rutier"

Audiat pe parcursul urmăririi penale, conducătorul autotrenului a declarat că, în momentele premergătoare accidentului, se deplasa pe DE 87 dinspre Şendreni, judeţul Galaţi, către municipiul Brăila şi că, în dreptul silozului Cargil, circula cu 50-60 km/h. La un moment dat, afirmă inculpatul, a observat cum în zona intersecţiei DE 87 cu prelungirea Căii Galaţi şi-a făcut apariţia un autoturism Dacia pe care nu l-a putut evita, cu toate că a frânat şi a virat uşor spre dreapta. Chiriac a mai spus că, în urma impactului, Dacia a fost proiectată pe contrasens, unde a fost lovită de un autoturism Skoda, iar şoferul Daciei, o femeie, a fost aruncat afară din autoturism, rămânând pe carosabil. "Inculpatul a declarat că nu se consideră responsabil de producerea evenimentului rutier deoarece acesta a avut loc datorită manevrei imprudente a conducătorului autoturismului Dacia", precizează reprezentantul acuzării.
Afirmaţiile lui Gheorghe Chiriac au fost practic desfiinţate de raportul de expertiză tehnică auto (efectuat pe parcursul anchetei penale) potrivit căruia autotractorul Volvo GJ-35-DUW rula cu o viteză de 82 km/h înainte de impactul nimicitor, Skoda rula cu 70-80 km/h, în timp ce Dacia victimei era oprită, cu intenţia de a vira la stânga, pe prelungirea Căii Galaţi. Potrivit expertului tehnic, cauza producerii accidentului a constituit-o neatenţia lui Gheorghe Chiriac, care a fost surprins de reducerea vitezei de deplasare a Daciei şi oprirea acesteia. "Inculpatul putea evita impactul dacă adapta viteza la condiţiile de drum, dacă era atent şi păstra o distanţă corespunzătoare faţă de vehiculul din faţă, ori efectua un viraj dreapta mai accentuat (...) Astfel, din coroborarea probelor administrate în cauză, rezultă că accidentul rutier şi, implicit, decesul victimei Ţugui Viorica, se datorează culpei exclusive a inculpatului Chiriac Gheorghe", precizează reprezentantul PT Brăila.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro