Hai să cumpărăm muzica, nu s-o furăm! | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Hai să cumpărăm muzica, nu s-o furăm!

Internetul este pretudindeni şi deşi reprezintă o extraordinară sursă de informare pentru oameni de toate vârstele, cei care au cel mai mult de pierdut sunt, în opinia mea, artiştii.

Mai tineţi minte zilele în care singurele modalităţi de a afla ceva despre artiştii noştri favoriţi erau discurile şi apariţiile în reviste? Mai tineţi minte sentimentul de a ţine un album în mână, de a-l desface, de a-l citi şi învârti pe toate părţile în timp ce-l ascultai ore în şir? Ei bine, zilele acelea au cam apus.

Acum, albumul apare pe Internet înainte măcar de a fi lansat. Nu prea mai ştim valoarea unei creaţii în care se pune atât de mult suflet. Am început să înţeleg în ultima vreme cât efort se depune la compusul şi înregistratul unui album. Îmi imaginez cât de greu este să bagi bani într-un astfel de lucru, nereuşind însă să recuperezi costurile de producţie. Cum am zis mai sus, albumele au devenit doar o pretenţie a trupelor, a artiştilor. E ca şi cum ai lucra fără a fi plătit.

În ultimul timp, am observat CD-urile unor trupe la pachet cu o revistă sau un ziar. Sincer, deşi este logic că acest lucru e o modalitate de promovare binevenită, nu văd nicio legătură între o revistă de sport şi CD-ul cu muzică rock care o însoţeşte. Admir din toată inima artiştii care mai au curajul să lanseze ceva pe piaţă (fără descărcări gratis etc). Dar sunt de părere că în ritmul asta, peste 20 de ani, nimeni nu o să mai lanseze albume. Nu numai artiştii de la noi, ci şi foarte multe trupe internaţionale se simt ameninţate din cauza faptului că, deşi celebre, materialele lor discografice nu sunt bine vândute.

Toţi credem că muzicienii faimoşi înoată în bani, deci ce le mai trebuie lor banii pe care îi dau eu pe CD? Da, însă toţi gândim aşa, iar singurii care ies în pierdere sunt muzicienii aceia, despre care toţi credem că au cine ştie ce averi. Ne înşelăm amarnic, căci sunt oameni de valoare care produc albume, au concerte şi public, dar nu au bani nici măcar pentru plătitul chiriei! Pe ei cine îi mai ajută?

Haideţi să susţinem artiştii şi să le cumpăram creaţiile. Haideţi să nu-i lăsăm să se blazeze, mai ales că trupele tinere nu mai au în momentul de faţă niciun motiv pentru a lansa albume. Haideţi să uităm de tot felul de site-uri şi să dăm buzna în magazine, să cumpărăm CD-uri. Nu ştim câtă muncă este pusă într-un album. Haideţi să ţinem din nou creaţiile artiştilor noştri favoriţi în mână. Haideţi să nu îi uităm!

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro