InfoCons: Aveți grijă cu ce fel de bere vă răcoriți! | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

InfoCons: Aveți grijă cu ce fel de bere vă răcoriți!

* produsele analizate de InfoCons, din gama specialităților “bere fructată”, de la mai mulți producători, au până la 10 E-uri * studiul efectuat a vizat 20 de producători și distribuitori de mai multe tipuri de bere cu fruct sau cu aromă de pe piața românească

 

 

Asociația pentru Protecția Consumatorilor InfoCons a dat publicității rezultatele unui nou studiu comparativ multianual, axat de această dată pe unul dintre produsele preferate ale românilor care vor să se răcorească pe timpul sezonului estival, și anume berea. Mai precis, specialitățile de bere cu fructe sau arome de fructe. Rezultatele nu sunt deloc încurajatoare, dat fiind faptul că multe dintre produsele analizate au în rețetă nu mai puțin de 10 aditivi alimentari!

Potrivit realizatorului cercetării, în cadrul studiului au fost analizate 31 de produse, care au ca producător sau distribuitor firmele: “Bergenbier”, “Ursus Breweriess”, “Heineken Romania”, “Martens”, “Binding Brauerei AG”, Germania, “InBev Belgia”, “Brouwerij Liefmans” din Belgia, “Brasseries Kronenbourg”, “Halewood International Itd”, “John Crabbie&Co”, “Bavaria N.V.” din Olanda, “Privatbrauerei Eichbaum GmH&Co. KG” din Germania, “Castle Brewery Van Honsebrouk”, “Memminger Brauerei GMBH” din Germania, “Oettinger Brauerei GmbH”, “Primator a.s” din Cehia, “Bundaberg Brewed Drinks PTY LTD”, “Brasserie 'A Chouffe” din Belgia, “Dortmunder Actien-Brauerei GMBH” din Germania și “Castle Brewery” din Belgia.

Iată care sunt principalele concluzii ale studiului:

- numărul de E-uri variază  între 0 și 10 cu precizarea că se observă totuși o tendință de scădere a numărului de aditivi din rețetele folosite de producători de la maxim 13 în studiul aferent anului 2015;

- media numărului de aditivi a scăzut în 2019 cu 25,53% față de media din studiul aferent lui 2015 și cu 2,78% față de media lui 2018;

- cel mai mare număr de aditivi se înregistrează la Bergenbier Fresh Grapefruit (10 E-uri) inclusiv la varianta fără alcool;

- la polul opus, nu apar aditivi pe rețetă în cazul produselor “Das Kastel” cu coriandru și portocală, “B-Life Flori de soc, cimbru și lămâie”, “Leffe Ruby” și “Kronenbourg 1664 Blanc”.

Cei mai uitilizați aditivi alimentari sunt acidul citric - E330 (găsit în 17 produse), guma de carruba - E410 (găsit în 17 produse), acidul ascorbic - E300 (găsit în 15 produse), acesulfam-K sau E950 (găsit în 7 produse), dioxidul de carbon - E290, (găsit în 5 produse) și aspartamul sau E951 (găsit în 5 produse);

- 37,5% dintre produsele studiate nu aveau menționat pe etichetă conținutul de bere;

- jumătate dintre produsele analizate nu au specificat conținutul de limonadă ori de băutură răcoritoare;

- 46,88% dintre produsele analizate nu aveau specificat conținutul de fruct;

- și aproape 60% dintre produsele analizate, mai precis 57,81%, nu aveau specificate valorile energetice.

“Bem bere? Bem suc? Bem suc de fructe? Sau bere cu fructe? Ce înseamnă berea, ce sunt fructele? Până la urmă, ar fi indicat să citim eticheta, să știm sigur ce bem, mai ales în perioada de vară, când vrem să ne hidratăm. Noi am verificat, am citit etichetele, am cumpărat produsele și am ajuns la niște concluzii pe care vi le împărtășim și vouă. Așadar, citiți studiul comparativ pe berea cu fruct, descărcați aplicația gratuită InfoCons și s-ar putea ca la o masă la care bem o bere cu fruct și mâncăm niște snacks-uri să ne trezim că putem consuma chiar și 15 sau 20 E-uri”, a declarat Sorin Mierlea, președinte InfoCons.

Rezultatele complete și detaliate ale studiului pot fi regăsite aici.

Mai trebuie precizat că pentru persoanele interesate, pe pagina web a InfoCons poate fi găsită o aplicație cu ajutorul căreia, odată descărcată gratuit pe telefoanele mobile, poate fi scanat codul de bare, oferind astfel acces la informații detaliate despre produsul respectiv.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro