• studiul a vizat 13 produse de tip margarină ce se găsesc pe rafturile magazinelor de la noi din ţară • concluzia generală este că aproape două treimi dintre produsele verificate aveau declarate pe etichete între 5 şi chiar 6 aditivi alimentari
Asociaţia Naţională de Protecţia Consumatorilor - InfoCons continuă seria studiilor pe care le realizează vizând principalele produse consumate de români şi a dat publicităţii un nou raport realizat asupra a 13 produse de tip margarină, produse sau distribuite de “Unilever România”, “Orkla Foods România” şi “Mega Image”.
Iată şi principalele concluzii pe care le-au tras realizatorii acestui studiu:
Din punct de vedere al proteinelor
Cantitatea de proteine regăsită în produsele studiate s-a situat sub 0,5g per suta de grame.
Din punct de vedere al grăsimilor
Procentul de grăsimi din produsele studiate s-a situat între 20 şi 70%.
Din punct de vedere al sării
Valorile înscrise pe etichetă se situează între 0,13 şi 1,2g.
Din punct de vedere al aditivilor alimentari, produsele analizate aveau declarate pe etichetă între 3 şi 6 E-uri, cu precizarea că doar o treime dintre acestea aveau un conţinut de 3 sau 4 E-uri. De exemplu, produsul având cel mai mic conţinut de aditivi s-a dovedit a fi “Becel Grăsime vegetală tartinabilă” 30% grăsime (250g) unde figurau E471 (mono şi digliceride ale acizilor graşi), E330 (acid citric) şi E160a (beta-caroten, un aditiv alimentar care colorează mâncărurile în portocaliu). Cu 4 aditivi alimentari declaraţi au fost produsele “Linco Grăsime vegetală tartinabilă” - 500g şi “Unirea Orginal Grăsime vegetală
tartinabilă 60% grăsime” - 250g. Toate celelalte produse studiate au avut între 5 şi 6 aditivi, lista E-urilor menţionaţi anterior fiind completată de E476 (Poliricinoleat de poliglicerol), E322 (lecitină) şi E301 (ascorbat de sodiu, este antioxidant, regulator de aciditate).
InfoCons este o asociaţie pentru protecţia consumatorilor - unica organizaţie din România cu drepturi depline în “Consumers International” -, organizaţie de tip ONG, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.