Jeepul morţii | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Jeepul morţii

Cetăţean italian în vârstă de 56 de ani, trimis în judecată în urmă cu aproape trei ani, Rocco Paglia, domiciliat în localitatea Boville Ernica şi angajat al Serviciului Public "Cotral" din Roma, individ implicat într-un grav accident rutier petrecut în apropiere de Surdila Găiseanca, pe DN 2B, a fost condamnat definitiv la 1 an şi 4 luni de închisoare cu suspendare condiţionată a pedepsei, pentru săvârşirea infracţiunilor de ucidere din culpă şi vătămare corporală gravă din culpă. Mai mult decât atât, Societatea de asigurări "Assitalia" a fost obligată, prin sentinţă judecătorească, să plătească rudelor victimelor, în total, 670.000 de lei noi, cea mai mare sumă acordată la Brăila, de o instanţă, cu titlu de despăgubiri şi daune morale. Italianul a fost judecat, iniţial, de către magistraţii Judecătoriei Făurei. Părţile civile au declarat apel, hotărârea fiind pronunţată în ianuarie 2009, la Tribunalul Brăila. Părţile implicate, nemulţumite, au declarat recurs. Potrivit purtătorului de cuvânt al Tribunalului, judecător Lenuţa Mocanu, pe data de 30 mai a. c., magistraţii Curţii de Apel Galaţi s-au pronunţat definitiv, respingând recursul înaintat de rudele victimelor. Ancheta Poliţiei şi a Parchetului a durat circa doi ani, iar procesul alţi trei, procedurile fiind îngreunate de faptul că inculpatul este cetăţean italian. Potrivit dosarului penal, la data de 7 septembrie 2004 "învinuitul a condus cu 100 km/oră autoturismul jeep Kia Sontero cu numărul de înmatriculare CC-587-VV pe DN 2B, între localităţile Surdila Găiseanca şi Filipeşti, angajându-se într-o depăşire (...) şi folosind faza scurtă, ca mod de nerespectare a dispoziţiilor legale şi a măsurilor de prevedere, intrând astfel în coliziune cu o combină agricolă care se deplasa în convoi organizat". În urma impactului deosebit de violent, maşina italianului a fost distrusă în totalitate, iar Verginia M., pasageră în jeep, aproape scalpată de fiare, a decedat la Spitalul "Sf. Andrei" din Galaţi. Cătălin S., pasager în "jeepul morţii", abia a scăpat cu viaţă, având însă nevoie de 150 de zile de îngrijiri medicale. Sumele uriaşe pe care societatea italiană de asigurări ar trebui să le plătească - aproape 7 miliarde de lei vechi! - sunt cele mai mari consemnate vreodată în justiţia brăileană.

Filmul tragediei de pe DN 2B

Terifiantul accident s-a petrecut în seara zilei de 7 septembrie 2004. Rocco Paglia se afla la volanul jeepului proprietate personală, având în maşină alte patru persoane. Se întorcea de la Bucureşti împreună cu italianca Patrizia Z. (concubina inculpatului), Verginia M., în vârstă de 52 de ani, Cătălin S., de 20 de ani, (care se afla pe "locul mortului") şi Eugenia C., de 48 ani, (cu toţii gălăţeni, cunoştinţe de-ale cetăţeanului italian). În jurul orei 21.30, spun anchetatorii, Paglia, care intenţiona să ajungă la Galaţi circulând pe DN 2B, se afla pe raza localităţii Surdila Găiseanca. În acel moment, jeepul a ajuns din urmă o coloană formată din trei combine marca "John Deere" aparţinând SC "Silmar" SA Brăila, care circulau către localitatea Filipeşti, cu 20 km/h. Coloana respectivă se încheia cu un ARO condus de Neculai Bănică, angajat al "Silmar" SA, care supraveghea combinele. Maşinile agricole aveau girofar, în plus, ultima combină avea montaţi la partea din spate catadioptri, vizibili pe timp de noapte. La data definitivării anchetei penale, reprezentantul Parchetului relata: "În momentele premergătoare accidentului, între ultima combină, condusă de Ene Paulică şi autoturismul ARO s-a încadrat un autoturism Dacia papuc, care a venit din urma coloanei. Paglia Rocco circula cu o viteză de circa 100 km/h, având farurile pe faza de întâlnire (scurtă). El s-a angajat în depăşirea autoturismelor ARO şi Dacia. Constatând că din sens opus circula un alt autovehicul şi că nu are timp să realizeze depăşirea, învinuitul a virat la dreapta, pentru a se încadra pe banda dreaptă şi normal legală pentru deplasare, exceptând manevrele de depăşire (...) În aceste condiţii, într-un unghi de 30 de grade, învinuitul a intrat în coliziune cu partea stângă spate a combinei - ultima din coloană - condusă de Ene Paulică". Impactul a fost cu adevărat devastator, jeepul fiind distrus aproape în totalitate. Verginia M., pasagera, a decedat la spital, după ce a fost aproape scalpată de fiarele bolidului. Cătălin S., alt pasager, a suferit leziuni grave care i-au pus în primejdie viaţa, totalizând 150 de zile de îngrijiri medicale, iar Eugenia C. a suferit leziuni la cap, umăr şi antebraţ, fără a necesita însă internarea în spital. Potrivit anchetatorilor, Rocco Paglia a avut şi el două coaste fracturate. Raportul de expertiză tehnică judiciară şi suplimentul de expertiză efectuate pe parcursul derulării cercetărilor au ajuns la concluzia că învinuitul - care a fost audiat prin intermediul unui translator autorizat - putea să evite accidentul dacă respecta prevederile legale privind "asigurarea la efectuarea depăşirii, folosirea iluminatului cu faza de drum (faza mare sau lungă) şi asigurarea la schimbarea direcţiei de mers prin viraje". Conducătorul auto aflat la volanul combinei a fost scos de sub urmărire penală pe motiv că "nu putea să evite în vreun fel producerea accidentului, întrucât se afla cu combina în mers, care a fost lovită din spate". Potrivit anchetatorilor, Rocco Paglia "a manifestat o atitudine nesinceră în raport cu împrejurările determinate în producerea accidentului". În plus, "nu s-a considerat vinovat de urmările accidentului, respectiv moartea unei persoane şi vătămarea gravă a alteia". Cu toate acestea, două instanţe brăilene şi una gălăţeană l-au condamnat, deşi cu suspendare condiţionată a pedepsei. Rudele femeii ucise în accident şi ale tânărului rănit grav au de primit de la societatea de asigurări miliarde de lei despăgubiri, însă, dat fiind faptul că aceasta se află în Italia, sunt şanse mici să intre în posesia banilor.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

recomandari

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro