Medic de la Spitalul Județean Brăila, ”taxat” de un pacient că întârzie la program! | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Medic de la Spitalul Județean Brăila, ”taxat” de un pacient că întârzie la program!

* este vorba despre un medic al Spitalului Județean de Urgență Brăila care ar fi întârziat, în mod repetat, la program, așa cum reiese din sesizarea unui pacient nemulțumit de timpul foarte mare de așteptare * doctorița respinge acuzațiile și susține că cele reclamate nu o caracterizează deloc * de asemenea, aceasta spune că regretă întreaga situație, dar explică faptul că programările se respectă și în funcție de ordinea sosirii pacienților, care sunt înscriși într-un registru electronic

 

 

 

 

În Brăila, un pacient nu e bolnav destul dacă nu a stat la cozi și în spital. Este concluzia amară la care ajung, zilnic, tot mai mulți brăileni care îndrăznesc să apeleze la serviciile medicale de stat. Ionuț Arbunea este unul dintre ei. Un tânăr, în vârstă de 38 de ani, care s-a simțit umilit din postura de pacient, după ce s-a programat la un consult de specialitate. Sătul să mai stea ore întregi la cozi, la Spitalul Județean de Urgență Brăila, cu programare și trimitere de la medicul de familie, acesta a decis să taxeze cumva acest tip de comportament și să atragă atenția că timpul este prețios și pentru pacienți, nu doar pentru medici. Ionuț s-a plâns că medicul dermatolog la care s-a programat nu doar că nu venea la timp la serviciu, dar își ținea și pacienții la ușă, ore întregi. Acesta nu a trecut însă cu vederea nici atitudinea conducerii unității spitalicești, unde spune că ar fi încercat să depună o sesizare pe numele medicului respectiv însă nimeni nu l-ar fi băgat în seamă. Nemulțumirea sa a ajuns astfel la presă, unde pacientul și-a vărsat of-ul și a povestit cele întâmplate, cu lux de amănunte.  ” Luna asta (n.r. - Iulie) am avut programare la doamna doctor Șerban Iuliana, la consultație. M-a programat la ora 8.00, eu am ajuns la 7.30, ca să fiu sigur că nu întârzii. Aveam trimitere de la medicul de familie. Doar că la ora 8.00 i-a programat pe toți. M-am programat cu vreo săptămână și ceva înainte, că așa durează, se pare. Doamna doctor a venit la ora 9.00 și abia la 9.20 a început consultațiile și eu am intrat după ora 10, pentru că mai erau în fața mea încă 4 persoane și alte 12 la coadă. M-am gândit că o fi avut vreo urgență, vreo intervenție neprevăzută în spital, dar am vorbit și cu ceilalți pacienți și toți o cunosc că întârzie. Am fost și la control, după o săptămână, două și... la fel. Mă programează la ora 8.00 și medicul vine după ora 9.00, când e deja aglomerație la ușa ei, că toți sunt programați la 8.00. Cum vine asta? Păi eu dacă întârzii la serviciu 10 minute sunt penalizat, risc să mă dea și afară. Timpul este prețios pentru toți, nu doar pentru doamna doctor. Am vrut să mă duc la secretariat să vorbesc cu cineva din conducere, dar pur și simplu nu m-a băgat nimeni în seamă și așa am zis să fac sesizare la ziar”, s-a plâns bărbatul. Acesta ne-a mai spus că, în mod surprinzător, la privat, acest medic este foarte punctual, iar pacienții intră exact la ora la care au fost programați, niciun minut mai târziu. Numai că această consultație costă alți bani. 150 de lei, completează brăileanul. În aceste condiții, pacientul se întreabă de ce mai cotizăm la sistemul de sănătate, dacă nu beneficiem deloc de serviciile medicale de la stat? ” Am fost și la privat la dumneaei, dar culmea, când m-a programat la privat la ora 16.50, de exemplu,  atunci am și intrat. Niciun un minut mai târziu, dar dacă sunt asigurat și am avut trimitere, de ce să plătesc de două ori, mai ales că o consultație la privat costă 150 de lei!?(...) Cineva trebuie să o pună la punct, să nu mai întârzie!”, a sintetizat brăileanul. Întrebat despre calitatea actului medical, bărbatul a recunoscut că este foarte mulțumit și că tratamentul prescris de acesta a fost bun: ”Despre consultație nu am ce să spun. Este un medic foarte bun! Consultația a fost ok, tratamentul bun, dar m-a deranjat că am pierdut 2 ore degeaba, și nu o dată! De fiecare dată! ”

Medic : ”Nu cred că există așa ceva! ”

Contactat telefonic și întrebat despre obiectul acestei sesizări, medicul dermatolog s-a arătat surprins de cele auzite și a respins afirmațiile pacientului. Concret, doctorul a spus dacă au fost și situații în care a întârziat la cabinet s-a întâmplat doar pentru că a fost solicitată pe altă secție și nu din alte motive. Mai mult, aceasta a spus că pacienții sunt chemați la consultație în ordinea sosirii lor, în ziua programată. ”Nu cred că există așa ceva. Poate că am fost chemată pe altă secție, pe terapie. Nu există lucrul ăsta! Sigur că mai sunt solicitată în spital. Îmi pare foarte rău. A fost o perioadă când au fost colegii în concediu și am fost prezentă și în ambulatoriu și în spital. Acum să am asemenea sesizare, mi se pare foarte grav și nu justifică activitatea mea. Deci nu există programare la ora 8.00! Programul începe de la ora 8.00 și este până la ora 13.00.  În funcție de cum se prezintă fiecare și cum este înscris în calculator de fetele de la intrare este chemat sus la cabinet. Adică nu există că dânsul a fost chemat la ora 8.00 și că n-am fost eu la program. Poate că eram și am consultat pe altcineva, nu știu ce situație a fost. Eu întotdeauna sunt la program, consult pe toată lumea, consult și, mai mult, consult și urgențele, mă străduiesc să fie bine pentru toată lumea!”, a explicat Iuliana Șerban, medic primar dermato-venerologie din cadrul Spitalului Județean de Urgență Brăila. Vizibil afectată de situația reclamată, doctorița ne-a mărturisit că este prima oară când un pacient are ceva să-i reproșeze și subliniază că îi pare rău de această situație de care nu se face vinovată.

 

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro