O nouă teorie în cazul vasului Arctic Sea, transportul ilegal de marfă | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

O nouă teorie în cazul vasului Arctic Sea, transportul ilegal de marfă

Cargoul, care contactase în 28 iulie Garda de Coastă de la Dover, sudul Angliei, era aşteptat în 4 august la Bejaia, în Algeria. În 3 august, Interpol a avertizat autorităţile britanice că vasul a fost abordat în 24 iulie de bărbaţi înarmaţi, în timp ce se afla în apele suedeze, în Marea Baltică. Grupul înarmat ar fi rămas la bord 12 ore.

Vasul, aflat sub pavilion maltez, dar aparţinând armatorului finlandez Sol Chart, transportă lemn finlandez în valoare de 1,16 milioane de euro. Vasul părăsise Finlanda cu destinaţia Algeria în 23 iulie.

Unii experţi consideră posibil ca vasul să fi fost victima unei forme de piraterie ce operează în apele europene, în timp ce alţii resping o asemenea ipoteză.

"De ce să meargă piraţii atât de departe, când există suficiente vase plină cu marfă la chei?", a declarat pentru AFP redactorul-şef al buletinului maritim rus Sovfraşt, Mihail Voitenko. Potrivit lui, este mai probabil ca echipajul rus să fi căzut în mâinile mafiei, într-un caz de transport ilegal de mărfuri.

"Cred că este posibil ca această poveste să aibă legătură cu o tentativă de a transporta în secret mărfuri şi că cineva nu voia ca acest cargo să ajungă la destinaţie", a adăugat el.

Pe de altă parte, vasele de război ruse îşi continuau activ joi căutările în Atlantic ale cargoului Arctic Sea, dispărut în mod misterios la sfârşitul lunii iulie.

"Vasele marinei de război ruse îşi continuă misiunea care le-a fost încredinţată în apele Oceanului Atlantic, şi caută actic cargoul Arctic Sea, urmând itinerarii stabilite", a anunţat Marina, citată de agenţia RIA Novosti.

"Informaţiile sunt transmise Statului Major al Marinei şi sunt analizate în permanenţă. Recomandări privind căutările sunt adresate în mod constant comandamentului navelor, precum şi capitanului vasului de escortă Ladny", care conduce operaţiunile, a adăugat Marina.
Participanţii la căutări cooperează cu Centrul de stat de coordonare a operaţiunilor de salvare pe mare şi organismele internaţionale de supraveghere ale navigaţiei maritime (SURNAV), potrivit RIA Novosti.

Preşedintele rus Dmitri Medevev îl însărcinase miercuri pe ministrul apărării, Anatoli Serdiukov, să "ia toate măsurile necesare pentru a găsi şi, dacă va fi necesar, a elibera" vasul şi pe marinarii ruşi.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro