• consilierii municipali au aprobat, recent, un proiect de hotărâre privind trecerea panourilor de la Primărie în administrarea SUPAGL Brăila • Serviciul se va ocupa de întreţinerea celor 41 de panouri de pe domeniul public, pentru ca acestea să nu mai aibă aspectul dezagreabil dintre campaniile electorale • când nu se lipesc afişe electorale, panourile vor găzdui diverse mesaje către cetăţeni • primarul Marian Dragomir a afirmat că nu agreează neapărat ideea închirierii lor, iar dacă se va întâmpla, nu va fi acceptat orice tip de reclamă
Primăria Brăila a pasat, recent, panourile pentru afişaj electoral ce sunt împrăştiate prin tot oraşul către Serviciului de Utilitate Publică, de Administrare şi Gospodărire Locală (SUPAGL). Motivul? Pentru ca în viitorul apropiat panourile să găzduiască mesaje utile pentru cetăţeni, în afara campaniilor electorale, dar şi pentru a avea personal care să le poată întreţine. Decizia privind utilizarea panourilor pentru mesaje a fost stipulată şi în proiectul de hotărâre privind transmiterea lor în administrarea SUPAGL, cu precizarea că vor fi excluse mesajele cu caracter politic sau care ar putea aduce atingere moralei şi ordinii publice.
Potrivit proiectului de hotărâre, în Municipiul Brăila sunt 41 astfel de panouri electorale, împărţite pe patru zone: 7 în zona Buzăului - Vizirului, 16 în Centru, 12 în Hipodrom - Obor - Chercea, respectiv 6 în Vidin. Panouri care până acum erau gestionate de Primăria Brăila printr-o hotărâre din decembrie 2007.
“Noi am dat panourile către SUPAGL deoarece aceştia au oameni care pot să le întreţină, să le vopsească. Dar scopul nostru este ca pe aceste panouri, în viitor, să publicăm diferite informaţii de interes public pentru cetăţeni. Nu suntem interesaţi neapărat de reclame, ci de mesajele administraţiei publice locale, de informare pentru cetăţeni. Iar mesajele respective nu vor avea niciun fel de tentă politică, nu se permite aşa ceva! Nu agreăm neapărat această variantă a închirierilor. Chiar dacă vom aprecia acest lucru la un moment dat, se vor putea închiria, dar pentru activităţi care să nu aducă atingere, să zic aşa minorităţilor sexuale, etnice, fără aluzii politice, fără reclame la băuturi alcoolice, fără ţigări. Deci o să fim foarte restrictivi în ceea ce priveşte tipul de reclamă care va fi făcut acolo”, a declarat Dragomir.
La rândul său, directorul SUPAGL Brăila, Dumitru Munteanu a explicat că încă nu s-a făcut predarea-primirea panourilor, dar că acest lucru se va face pe bază de proces-verbal şi cu vizitarea fiecărui panou în parte. Acesta a adăugat că în unele zone mai vizibile panourile ar putea fi închiriate către supermaketuri sau producători locali, la fel că în cartiere s-ar putea afişa mesaje utile pentru cetăţeni precum cele legate de colectarea selectivă a gunoiului.
“Ne-ar fi de folos dacă am putea să le reparăm, să le întreţinem într-o perioadă mai de iarnă, când nu putem face alte activităţi pe domeniul public. Atunci am putea să le scoatem, să le aducem în atelier, să le curăţăm, să le vopsim şi apoi să le punem la loc. Oricum, scopul predării este să le curăţăm, să le întreţinem, pentru că lumea are grijă atunci când se pun afişele, dar după aceea aţi văzut că rămân aşa. Unele rămân cu afişele jupuite”, a declarat la rândul său Munteanu.