Uite însă că gălăţenii au cam luat-o razna din moment ce au ajuns să se uite în gura unui fost fotbalist, care le promite tuneluri peste Dunăre. Nu, nu este nicio greşeală: tunelul nu are cum să fie construit pe sub Dunăre (subtraversare, adică) pentru simplul motiv că malurile în zona Galaţi sunt extrem de sensibile şi nu ar suporta o sarcină suplimentară de anvergura unei construcţii de tip tunel. Primarul Galaţiului, Marius Stan, o ţine însă pe-a lui că va construi tunelul, pentru că acum vin alegerile locale, iar Stan nu are niciun proiect de anvergură cu care să se prezinte în faţa gălăţenilor pentru a obţine un nou mandat de primar. Marele tunel de la Galaţi se află abia în faza studiului de prefezabilitate. Un fel de avanpremieră la uvertură, ca să zic aşa. Va urma apoi studiul de fezabilitate (adică alţi bani, altă distracţie pentru gălăţeni!), după care Primăria Galaţi va trebui să găsească un partener privat pentru construirea acestui obiectiv estimat la 350 de milioane de euro. Credeţi că este cineva atât de nebun să vină cu vreo 300 de milioane de euro de acasă pentru a construi un tunel din care s-ar putea să nu îşi recupereze niciodată banii?
Dar lasă că nici cu Podul de la Brăila nu ne e ruşine. În 2015, ni s-a spus că lucrările la Pod vor începe cel mai devreme în 2035. Singura certitudine este că în aceste două decenii, până în 2035, Brăila trebuie să reînnoiască din 5 în 5 ani studiul de fezabilitate, care costă aproximativ 4 milioane de euro. Şi după 20 de ani, ce să vezi?, s-ar putea să aflăm că Dunărea a secat şi că nu mai are rost să construim niciun Pod, că putem merge pe jos, prin albia fluviului.