Orban a tinut totusi sa atraga atentia ca prioritatea autoritatilor locale va fi sa puna la dispozitie o infrastructura care sa permita transportul rapid al marfurilor ce vor veni in port, pe sistemul rutier sau feroviar: "Ca sa cresti atractivitatea porturilor trebuie sa asiguri o infrastructura moderna, costuri competitive cu alte porturi, descarcare si transport rapid. Nu mi se pare normal ca niste functionari de la Bucuresti, Constanta sau Giurgiu, sa faca ce vor ei cu banii contribuabililor si sa aloce bani unde vor ei. Faptul ca pina acum nu au dat porturile in administrarea autoritatilor locale, pe motiv ca nu au capacitate de administrare, si au pus taxe enorme, mi se pare o prostie".
La rindul sau, primarul Cibu a precizat ca in momentul in care portul va ajunge din nou al municipalitatii, el va fi administrat ca
si inainte, printr-o directie separata: "La ora actuala, intregul port Braila face parte dintr-o zona libera, dar culmea, nu din a noastra. Are o alta conducere, la Galati. Cind va reveni la Braila, noi trebuie sa fim capabili sa organizam o infrastructura asa cum trebuie. Avem o investitie mai veche, pe care vrem sa o reactivam, si anume portul de containere. De fapt, asta e viitorul comertului maritim. Portiunea aceea am concesionat-o deja unui investitor care va construi o fabrica de biodiesel si care se va ocupa si de reabilitarea portului de containere. Pe noi ne-au boicotat taxele astea imense... Asta ne-a scos de pe piata".