Reabilitarea strazii Comuna din Paris: nu mai este mult pina departe | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Reabilitarea strazii Comuna din Paris: nu mai este mult pina departe

Scandal in Consiliul Local, pe tema terminarii lucrarilor pe strada Comuna din Paris, pe tronsonul intre Soseaua Focsani si Soseaua Baldovinesti. O simpla aprobare pentru un studiu de fezabilitate vizind reabilitarea strazii si realizarea retelei de canalizare pe portiunea respectiva, care este in stadiul de constructie de circa 10 ani de zile si care constituie cosmarul locuitorilor din zona, dar si al soferilor obligati sa treaca pe acolo, a agitat spiritele si a suscitat vii controverse. Teoretic, Primaria spera ca, bazindu-se pe studiul de fezabilitate respectiv, sa obtina finantarea continuarii lucrarilor la tronsonul respectiv, care urmeaza a fi unul de strada de categoria II, cu o latime a partii carosabile de 14 metri si cu 4 benzi de circulatie. In plus, inainte de finalizarea carosabilului, se doreste si realizarea retelei de canalizare in zona, valoarea totala a investitiei ridicindu-se, potrivit datelor prezentate consilierilor, la 2,9 milioane RON, durata de realizare a proiectului fiind de 6 luni.
Primarul Constantin Cibu a explicat ca este necesara aprobarea studiului de fezabilitate pentru a se accesa fonduri de la Ministerul Transporturilor, cu precizarea ca orice zi de intirziere in continuarea lucrarilor mareste pericolul ca ceea ce s-a facut pina acum sa se degradeze: "Incercam sa obtinem niste bani de la Ministerul Transporturilor, pentru lucrarile care urmeaza sa fie facute, pina la finalizarea proiectului. Acest tronson de strada, dintre Focsani si Baldovinesti, nu a intrat pe fonduri ISPA si trebuie sa existe o continuitate a drumului. Situatia e foarte simpla: nu toate strazile din cartierul Chercea sint cuprinse in programul ISPA. La aceasta strada Comuna din Paris nu stiu cind s-au inceput lucrarile, prin anul 2000, dar acum avem posibilitatea sa obtinem niste bani de la minister si imi trebuie studiul de fezabilitate neaparat. Eu nu vreau sa ne imbatam cu apa rece, facem studiul si speram ca vom obtine banii, pentru ca nu este nimic sigur. Pe de alta parte, trebuie sa va spun ca exista si o cerere prin care avem posibilitatea sa extindem cu 7 km programul ISPA, dar este necesar din partea noastra un angajament ca, in cazul in care se va intimpla si acesti bani devin neeligibili, ii va plati Primaria. Este, practic, o asigurare birocratica a celor de la Oficiul de Plati, dar este singura solutie de a debloca si a gasi niste bani suplimentari pentru a realiza extinderea".
La rindul sau, Marinel Toia, din cadrul Primariei, a venit cu niste precizari: "A fost executat un studiu de fezabilitate pentru acest obiectiv in anul 2001, dar acesta nu a fost aprobat in CLM, deci nu si-a facut efectul juridic, respectiv adoptarea de fonduri etc. Acum, odata cu aprobarea studiului respectiv, intram in legalitate si am facut o reactualizare a lucrarilor ramase de executat, de aceea cerem aprobarea lui".

"In momentul in care s-a accesat programul ISPA, erau lucrari facute anterior in zonele respective"

Viceprimarul Daniela Vasioiu s-a aratat indignata de modul in care prezinta Toia faptele, precizind ca, de fapt, studiul nu a fost aprobat in CLM pentru ca nu a fost niciodata prezentat plenului, care nu a avut stiinta de existenta lui. Mai mult, sustine Vasioiu, in ciuda faptului ca documentul nu a fost supus dezbaterii CLM si nu a fost aprobat, primarul din acea vreme, Anton Lungu, a alocat fonduri pentru realizarea unor lucrari prevazute in document: "Am aflat si noi, dar nu oficial, ca in momentul in care s-a accesat programul ISPA, erau lucrari facute anterior in zonele respective. Lucrarile exista, se vad cu ochiul liber, si daca nu a existat un studiu de fezabilitate aprobat, pe marginea caruia sa lucram, cum s-au alocat sume pentru inceperea lucrarilor? Ordonatorul principal de credite a fost intotdeauna primarul municipiului, el a dat drumul la bani pentru plati. Problema este ca ajungind in acest moment, la o astfel de lucrare, care este de mare importanta pentru cetateni, este momentul sa venim in fata Consiliului si sa spunem: cite lucrari s-au facut in afara proiectului ISPA fara studii de fezabilitate, cit au costat acele lucrari, cum s-au facut acele plati, cine a platit, regia "Apa", sau CLM? Nu de alta, dar acest studiu, pe care-l aprobam azi, include ce s-a facut in 2001".
Primarul Cibu a fost de acord cu prezentarea unei asemenea informari si a precizat ca, din cite stie el, banii au fost achitati de la bugetul local: "Eu va spun din capul locului ca banii au venit de la Consiliul Local. Informatiile pe care le-ati cerut sint de acord sa le primiti, nici eu nu le cunosc in totalitate, si pot aparea niste sume de o sa raminem masca multi dintre noi".
La intrebarile vicelui Vasioiu a raspuns, partial, directorul regiei "Apa", Mihai Chirita, care a precizat ca, in mandatul trecut, inainte de accesarea programului ISPA, 14 strazi din municipiu au intrat in lucrari de canalizare si partial, de refacere a infrastructurii stradale: "Lucrarile nu s-au finalizat din lipsa de fonduri, iar investitia a fost coordonata direct de Primarie. Odata cu aparitia programului ISPA, pentru toate cele 14 strazi noi am solicitat terminarea lucrarilor pe banii ISPA. Au fost analizate cererile si, in afara de 5 strazi, toate celelalte au fost acceptate, sint finantate si terminate in programul amintit".
In final, dupa zeci de minute de discutii in contradictoriu, consilierii au aprobat studiul de fezabilitate, astfel incit nu ne mai ramine decit sa asteptam sa vedem concretizate promisiunile ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, cu privire la alocarea unor bani pentru finalizarea lucrarilor pe tronsonul amintit.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro