În documentul Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) privind aprobarea programului integrat de gestionare a calităţii aerului în municipiul Bucureşti, revizuit în 2010, se arată că, anul trecut, dintre cele 47 măsuri pe care edilii ar fi trebuit să le ia pentru reducerea poluării în Capitală, 12 nu au fost realizate. Astfel, nu a putut fi aplicată crearea facilităţilor de tip park&ride, adică parcarea autovehiculelor ce vin din exteriorul oraşului în zona de centură a acestuia, de unde utilizatorii acestora ar fi în intrat în Capitală cu mijloacele de transport în comun sau pe biciclete. Autorităţile locale motivează că nu au spaţii pentru construcţia acestor parcări şi că nici pe viitor nu au unde să le plaseze. Tot lipsa parcărilor a împiedicat municipalitatea să introducă o altă măsură, respectiv aceea de reducere a poluării, prin care autovehiculele utilizate în comun de trei sau patru persoane puteau circula pe benzile destinate transportului în comun, se mai arată în acelaşi document. Nici parcările pentru biciclete la instituţiile publice, unităţi de învăţământ şi centre comerciale nu au fost realizate.
Autorităţile locale sunt acuzate în document că nu condiţioneză eliberarea autorizaţiilor de construcţii de amenajarea parcărilor de biciclete. În plus, edilii nu au reuşit să convingă prin stimulente lanţurile comerciale cu parcări mari să permite accesul maşinilor riveranilor între orele 22.00 şi 08.00.
