Telekom Romania Communications şi Telekom Romania Mobile Communications vor fi, de sâmbătă, noile denumiri ale operatorilor Romtelecom şi Cosmote România, schimbarea fiind parte a procesului de adoptare a brandului "Telekom" al grupului german Deutsche Telekom.
Deutsche Telekom deţine 40% din OTE Grup (Grecia), acţionarul majoritar al celor doi operatori telecom locali, care în 2013 au avut afaceri cumulate de 1,07 miliarde de euro.
"Începând de sâmbătă, 13 septembrie, unul din doi români care folosesc în prezent servicii Romtelecom sau Cosmote România vor deveni utilizatori ai Telekom Romania şi cele două companii vor intra oficial în familia internaţională Telekom. Ca urmare a unui proces foarte rapid de adopţie a noului brand, Telekom Romania Communications şi Telekom Romania Mobile Communications vor fi reprezentate comercial prin intermediul brand-ului Telekom Romania", se arată într-un comunicat al celor doi operatori.
Telekom Romania intră pe piaţă cu conceptul one-stop-shop. Pe o singură factură, clienţii Telekom Romania Communications vor avea acces la servicii integrate de comunicaţii, respectiv acces la conexiuni broadband mobil şi fix, voce mobilă şi fixă şi, de asemenea, divertisment TV. Mai mult, toate pachetele de servicii ale Telekom Romania Communications vor include acces la noul Telekom TV interactiv, sub formă de servicii web şi mobile.
Cine sunt noii actori de pe piaţa locală a telecomunicaţiilor
Telekom Romania este un brand de telecomunicaţii sub care vor fi furnizate servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete pentru o comunitate de aproximativ 10 de milioane de contracte de servicii, relatează Mediafax. Prin cei doi operatori, noul brand acoperă servicii integrate de telecomunicaţii, respectiv servicii de voce şi date mobile 3G şi 4G, telefonie fixă tradiţională, internet de mare viteză şi televiziune pe mai multe tehnologii, inclusiv IPTV, precum şi conţinut şi exclusivităţi. Pentru clienţii business, noul brand va include un portofoliu complet de soluţii IT&C la cheie, care va veni în sprijinul activităţii acestora.
Telekom Romania este un brand care aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 142 milioane de clienţi pentru servicii mobile, 31 milioane de linii fixe şi peste 17 millioane linii broadband (la 31 decembrie 2013).
Grupul german furnizează produse şi servicii fixe, comunicare mobilă, Internet şi IPTV pentru consumatori şi soluţii IT&C pentru clienţi din mediul de business. Deutsche Telekom este prezent în aproximativ 50 de ţări şi are circa 229.000 angajaţi la nivel mondial. Grupul a consemnat venituri de 60,1 miliarde euro în anul financiar 2013, mai mult de jumătate din această sumă fiind obţinut în afara Germaniei.
Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicaţii. Acţionari sunt grupul elen OTE - 54,01% şi Ministerul pentru Societatea Informaţională - 44,99%. Anul trecut, compania a raportat venituri totale de 609,5 milioane de euro, în scădere cu 1,6% faţă de 2012. Profitul operaţional înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări (EBITDA) a fost de 147,7 milioane de euro la nivelul întregului an, în scădere cu 11,1% comparativ cu 2012.
Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote România) este al treilea jucător de pe piaţa de telefonie mobilă, după Orange România şi Vodafone România. În 2013, veniturile au scăzut cu 0,9%, la 458,5 milioane de euro. Profitul operaţional pro forma înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări (EBITDA) a fost 119 milioane de euro, cu aproape 1% mai redus faţă de 2012. Operatorul mobil are ca acţionari pe Cosmote Group, parte a OTE Group - 70% şi Romtelecom - 30%.