Ruta Constanţa - Tulcea - Brăila - Galaţi, importantă pentru UE | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Ruta Constanţa - Tulcea - Brăila - Galaţi, importantă pentru UE

Consiliul pentru Transport, Telecomunicaţii şi Energie al Uniunii Europene a acceptat, zilele trecute, revizuirea reţelei TEN-T cu 5 trasee noi, care traversează România, ceea ce duce la dublarea reţelei rutiere şi creşterea cu 40% a celei feroviare, pentru care finanţarea se poate face cu bani europeni. În ce priveşte strict zona noastră geografică, această comisie a acceptat includerea rutelor Constanţa - Tulcea - Brăila - Galaţi şi Borş - Turda în reţeaua globală, precum şi a Canalului Dunăre - Bucureşti în reţeaua centrală.
"România a obţinut dublarea reţelei rutiere TEN-T pe teritoriul naţional şi impunerea unei axe est-vest de relevanţă regională la nivelul Uniunii Europene. Includerea segmentului de autostradă Târgu-Mureş - Iaşi - Ungheni, mai cu seamă, se prefigurează drept un coridor de dezvoltare pentru zona nordică a României şi consolidează interconectarea viitoare a Republicii Moldova la principalele coridoare europene", se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. "În calitate de stat membru pe graniţă UE, cu un interes direct în vecinătatea estică, am promovat prin Târgu-Mureş - Iaşi un traseu prin excelenţă de importanţă europeană: traversează Carpaţii, conectează două state membre, România şi Ungaria, cu doi vecini importanţi, R. Moldova şi Ucraina, şi scurtează ruta europeană Est-Vest la nivel de autostradă cu peste 300 de km", se mai precizează în acelaşi material.
Reţeaua TEN-T este planificată pe două niveluri, respectiv reţeaua centrală (core network) - formată din nodurile şi conexiunile cele mai importante pentru UE din punct de vedere strategic şi economic, incluzând toate modurile de transport - şi reţeaua globală (comprehensive network). Aceasta din urmă care include, mai nou, aşa cum am zis, ruta Constanţa - Tulcea - Brăila - Galaţi asigură accesibilitatea reţelei centrale. În plus, va lega toate regiunile UE şi va oferi o infrastructură de bază pentru serviciile de transport intermodal de pasageri şi marfă.
Proiectele ce vizează dezvoltarea şi modernizarea noilor rute acceptate în TEN-T ar putea fi demarate abia în exerciţiul financiar 2014 - 2020. "Accesul la finanţare va fi simplificat, iar finanţarea europeană disponibilă pentru proiectele acestea, identificate de acum ca fiind prioritare, va creşte substanţial", se arată în finalul materialului.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro