Satenii din Braila nu fac reclamatii la Protectia Consumatorului | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Satenii din Braila nu fac reclamatii la Protectia Consumatorului

Taranii braileni sint incapabili sa faca reclamatii privind calitatea produselor sau serviciilor achizitionate. Nu ca nu i-ar duce capul sa faca o reclamatie, sau pentru ca nu stiu ca au niste drepturi, ci pentru simplul motiv ca nu au documentele prin care sa justifice faptul ca au dat bani pentru produsele sau serviciile respective. A spus-o proaspatul director executiv al OJPC Braila, Daniel Serea, care a explicat, ieri, in cadrul unei sedinte cu primarii, ca satenii cumpara pe veresie, cu plata la pensie, sau la ajutorul social, dupa cum ia bani, fiecare: "Nu avem reclamatii din comune si sate, pentru ca, de obicei, vinzarea produselor se face pe caiet, nu cu bonuri de casa. Singura dovada a cumpararii unui bun sau a unui serviciu este un contract, o chitanta, un bon de casa, o factura. In localitatile rurale nu se procedeaza astfel, se vinde pe caiet si cetatenii nu au cum sa reclame".
"Acum ce vreti, credeti ca ati descoperit America?!", l-a luat peste picior, la sedinta, prefectul Nicolae Mitroi.
Serea a explicat ca, de fapt, a vrut doar sa exemplifice necesitatea infiintarii, in fiecare judet, a unor consilii consultative prevazute de lege, dar cu care multi primari nu si-au batut capul: "Nu vreau sa descopar America, dar ar trebui ca aceste consilii consultative, ar fi trebuit sa existe deja, sa informeze permanent cetatenii: cum sa cumpere un serviciu, cum sa achizitioneze un produs. La nivelul tuturor localitatilor trebuie sa functioneze consilii consultative pentru protectia consumatorilor, consilii care sa fie la curent cu problemele cetatenilor din teritoriu si sa informeze permanent Consiliul Consultativ infiintat la nivel de judet. Activitatea de pina in prezent a acestor consilii locale este cam nula. Consiliul de obicei trebuie sa fie coordonat de primar, iar in cadrul acestuia, trebuie sa fie si un reprezentant al OJPC. Angajatii nostri sint in numar de opt, fiecare fiind repartizat la mai multe localitati. Coordonarea intre cei de la nivel local si noi, de la OJPC, este nula. Va rog sa activati aceste consilii consultative, sa se intocmeasca programe de activitate, cu sedinte lunare, iar programele sa ne fie transmise si noua, la OJPC, pentru a ne coordona activitatea".
Serea a precizat ca, daca pe calitatea unor produse si servicii achizitionate nu primeste sesizari, i se reclama lucruri cu care OJPC nu are nici o treaba, cum ar fi lipsa de apa in localitate sau scandalul facut seara prin birturile comunale: "Primesc foarte multe sesizari din comune care ar fi putut fi rezolvate, dupa parerea mea, foarte usor, la nivel de comuna. Am primit foarte multe telefoane pe tema lipsei alimentarii cu apa. Eu zic ca asta face si nu face parte din activitatea de protectia consumatorului. In ce sens: de obicei, alimentarea cu apa in cadrul judetului este asigurata prin grija primariilor. De asemenea, sint reclamatii cu privire la faptul ca unele spatii sint folosite seara ca baruri si discoteci. Or, aceasta este o chestiune ce tine de ordinea si linistea publica, nu de protectia consumatorului".
Prefectul judetului i-a sugerat lui Serea sa ia legatura cu subprefectul Fudulaiche si sa puna la punct toate detaliile legate de infiintarea comisiilor consultative amintite, eventual sa discute si un model de program de masuri ce trebuie adoptate la nivel de localitate: "Dumneavoastra sinteti specializat pe un anumit domeniu, dumnealor sint primari, sint sefi, dar sint sefi peste tot si trebuie sa-i ajutam. Ca se mai confunda atributiile unor institutii de catre cetatean, e adevarat, dar asta se rezolva, si nu se intimpla numai la nivelul OJPC"

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro