Deşi criticate pentru costurile mari presupuse de aceste investiţii, autorităţile locale brăilene nu au renunţat la ideea amenajării unor sensuri giratorii, în intersecţii intens circulate din oraş. În afară de cele deja realizate sau încă în curs de realizare din Bariera Călăraşilor şi de pe Şos. Vizirului, încă un astfel de obiectiv urmează să fie construit în intersecţia străzii Comuna din Paris cu Şos. Focşani, din cartierul Chercea. Despre giratoriul respectiv se vorbeşte încă din 2014, atunci când s-a pus problema realizării atât a celui de pe Str. Comuna din Paris cât şi a unuia amplasat la intersecţia bulevardului Cuza cu Calea Galaţi. Costurile anunţate atunci de Primărie: circa 300.000 lei (3 miliarde de lei vechi - n.n.) pentru fiecare. Investiţiile au fost blocate pe moment, pe fondul reacţiei vehemente a opiniei publice. În schimb, în ambele intersecţii au fost amenajate, în vara anului 2014, sensuri giratorii din balize de plastic, cu costuri insignifiante.
Ideea amenajării unor sensuri giratorii complexe a revenit, însă, pe tapet. Recent, în ultima şedinţă a Consiliului Local Municipal, s-au aprobat indicatorii tehnico-economici doar pentru unul dintre cele două obiective, mai exact a celui de pe Str. Comuna din Paris, la intersecţia cu Şos. Focşani. În bugetul local pentru anul în curs a fost alocată suma de 338.000 lei, pentru respectiva investiţie, însă, după cum reiese din proiectul indicatorilor tehnico-economici, aprobat în CLM, valoarea lucrării va fi de 241.506 lei. Termenul iniţial pentru finalizarea obiectivului a fost de 12 luni, însă în urma unui amendament făcut de consilierul local Ionel Alexandru, perioada a fost înjumătăţită, astfel că lucrările trebuie finalizate de constructor în maxim şase luni de la emiterea ordinului de deschidere a şantierului.
"Mi s-a părut foarte mare termenul de un an pentru construirea acestui sens giratoriu şi de aceea am cerut un termen mai rezonabil, iar amendamentul propus de mine a fost votat în unanimitate de colegii consilieri. Totodată, şi costul mi se pare extraordinar de mare. Nu are cum să coste peste două miliarde de lei vechi un giratoriu construit în acea intersecţie, în condiţiile în care cel făcut pe Şoseaua Buzăului, la intersecţia cu Şoseaua de Centură, care este mult mai mare, a costat circa 1,9 miliarde de lei vechi. Când am ridicat problema în şedinţa de consiliu, un coleg din Comisia Economică mi-a spus că nu e obligatoriu să coste chiar atât, pentru că se mai pot face economii la proiect. Eu intenţionez să urmăresc foarte atent, cu devizul în faţă, felul cum se va derula această investiţie", ne-a declarat consilierul local Ionel Alexandru. Acesta a ţinut să exprime anumite dubii şi în legătură cu firma care a câştigat contractul de execuţie. "Constructor este «Promotas» SRL, firma domnului consilier judeţean Marcel Motoc. Părerea mea este că e posibil să se fi insistat pentru acest proiect pentru ca lucrarea să fie dată unei firme de casă a PSD", spune Ionel Alexandru.
Direcţia Tehnică a Primăriei Brăila ne-a informat că ordinul de începere a lucrărilor va fi dat cel târziu până pe 1 mai a.c. "După ce consilierii au votat reducerea termenului de finalizare, de la 12 luni la 6 luni, proiectul trebuie revizuit de proiectant şi abia apoi putem deschide şantierul. În prezent, suntem pe ultima sută de metri în procedura de obţinere a avizelor de la Electrica şi Distrigaz, astfel încât să poată fi eliberată autorizaţia de construire", ne-a explicat Marius Temergan, directorul Direcţiei Tehnice. Potrivit acestuia, giratoriul din intersecţia străzii Comuna din Paris cu Şos. Focşani va respecta toate normativele în vigoare. Intersecţia va fi lărgită, iar în centru va fi amplasată o insulă amenajată peisagistic.