Din primul moment, consilierii democratii s-au aratat sceptici, in numele lor, Mario Da'Ros explicind ca ei se vor abtine la vot: "Materialele prezentate pe noi nu ne-au convins si, pe de alta parte, daca tot urmeaza sa avem un aeroport, la Ianca, nu intelegem de ce ne mai trebuie unul". Stancu a explicat ca aeroportul de la Ianca ramine la stadiul de proiect, pentru multa vreme, tocmai din cauza faptului ca unii - aluzie la democrati - se impotrivesc preluarii acestuia de catre CJ, si pun piedici pe la centru, pe unde se umbla dupa avize. "Din discutiile cu specialistii am ajuns la concluzia ca cea mai potrivita locatie pentru construirea unui aeroport este intre doua mari orase, printre cele mai mari 10 orase din Romania, unde este echidistant fata de Vrancea, Buzau, Slobozia, Braila, Galati, si Tulcea, daca vreti. (...)Atita timp cit judetul Braila nu pune nici un leu la construirea unui aeroport nu vad de ce ne-am abtine si am fi impotriva acestei investitii de peste 300 de milioane de euro. Nu vad care este problema in a concesiona acest teren, pe o licitatie internationala", a mai spus presedintele CJ.
La rindul sau, consilierul PSD Ion Rotaru, a fost de parere ca nu este momentul pentru pozitii de tipul "Gica Contra", abordate de democrati: "Unii vor sa darime un pod care care inca nu s-a construit si in mare parte s-a reusit ca ideea de pod sa fie demonetizata, dar eu cred ca este momentul sa punem punctul pe "i" si este de competenta noastra si de raspunderea noastra sa luam aceasta hotarire si sa o ducem pina la capat. Cred ca e momentul sa nu ne mai jucam cu vorbele, pentru ca in campania electorala toate partidele am promis ca va fi mai bine pentru locuitori".
Presedintele Consiliului, Gheorghe Bunea Stancu, a dat citeva
detalii cu privire la veniturile pe care le va aduce CJ concesionarea terenurilor pe care se vor construi cele doua obiective: "Incercam sa cream o sursa sigura de venituri pentru Consiliul Judetean, pentru cei care vor veni dupa noi in 2008. Daca inmultesti 0,5 euro pe metru patrat si an cu 1275 hectare, care inseamna 12.750.000 metri patrati, inseamna circa 7 milioane de euro pe an, de primit de la aeroport, adica bugetul pe care-l cheltuim noi anual. Cu aeroportul si cu podul, nu uitati ca mai avem circa 1700 ha, pina in toamna va promit ca se va porni si PUZ-ul si vom incepe licitatiile in aceasta iarna pentru zona Siret-Braila - si nu Galati-Braila! -, situata intre drumul vechi Galati-Braila si soseaua-dig".
In final, proiectele amintite au fost aprobate cu unanimitate de
voturi, presedintele Stancu precizind ca, potrivit programului stabilit,
pe data de 8 octombrie se vor deschide plicurile cu ofertele pentru cele doua obiective. Precizam ca tot in sedinta de ieri s-a aprobat infiintarea unui colectiv de coordonare si supervizare pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrari publice al carui obiect il va constitui realizarea aeroportului. Din acest colectiv fac parte: Gabriel Ioan, director in cadrul CJ, Alina Rusu, director in cadrul CJ, Marian Vrabie, director in cadrul CJ, Jenica Dumitrascu, Antoniu Mocanu, Nicolae Moisiu, Laura Dobre , Danut Zob, consilier judetean si Ionel Avram, consilier judetean.