Avem un câştigător al licitaţiei pentru modernizarea Bulevardului Dorobanţilor! Este vorba despre asocierea "Tancrad", societate aflată în sfera de influenţă a PSD, cu portocaliii de la "Euro Construct" alături de "Max Boegl" şi "Swietelsky Baugesellschaft". Comisia de licitaţie din Primăria Brăila - autoritatea contractantă, înfiinţată luna trecută pentru a analiza ofertele depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului de lucrări şi-a încheiat misiunea şi a depus pe masa primarului raportul final. Aşa cum a confirmat şi primarul Aurel Simionescu, în urma analizei celor 4 oferte depuse în cadrul procedurii, comisia a declarat învingător joint-venture-ul roş-portocaliu "Tancrad" - "Euro Construct". Cele 4 firme asociate s-au oferit să realizeze întreg pachetul de lucrări cu 98 milioane lei, faţă de aproximativ 120 milioane de lei valoarea evaluată a contractului. Rămâne de văzut dacă ceilalţi ofertanţi necâştigători se vor resemna ori dacă vor contesta rezultatul licitaţiei.
Oferta câştigătoare: sub 100 de milioane de lei pentru întreg pachetul de lucrări
După mai bine de o lună de la publicarea anunţului privind scoaterea la licitaţie a contractului de lucrări în cadrul Proiectului privind modernizarea Bulevardului Dorobanţilor, s-a atins punctul culminant, şi anume anunţarea adjudecatarului. Comisia de licitaţie condusă de Stoica Anghelescu, directorul economic al Primăriei, a prezentat zilele trecute raportul final al procedurii de evaluare, pe care l-a depus pe masa primarului. Concluzia a fost că oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic - criteriul de selecţie şi departajare între oferte anunţat de autoritatea contractantă încă de la publicarea anunţului - aparţine celor de la "Tancrad" împreună cu "Euro Construct", "Max Boegl" şi "Swietelsky Baugesellschaft". În acest context ar urma ca municipalitatea, prin primar, să invite reprezentantul asocierii la semnarea contractului. Potrivit procedurii de licitaţie, la evaluarea ofertelor comisia ţine cont de preţ, termen de execuţie şi garanţia oferite, cu menţiunea că preţul oferit este cel mai important criteriu (70% din punctaj). În ceea ce priveşte preţul, oferta celor 4 firme asociate este de circa 98 milioane de lei, faţă de 120 milioane (circa 30 milioane euro) preţul estimat al proiectului. Interesant de precizat este că, iniţial, bursa pariurilor pe această temă indicase ca principală favorită oferta asocierii de firme gălăţene apropiate PSD "Vega 93" şi "Arcada Company" care ar fi acumulat cel mai bun punctaj. Ulterior, la aceeaşi bursă erau prezentate cu şanse egale de câştig atât oferta firmelor de la Galaţi, dar şi a asocierii PSD - PDL "Tancrad" - "Euro Construct". "Într-adevăr, oferta declarată câştigătoare este cea formată din «Tancrad», «Euro Construct», «Max Boegl» şi «Swietelsky Baugesellschaft». Potrivit procedurii de licitaţie, ceilalţi ofertanţi au la dispoziţie un termen de 5 zile de la comunicarea rezultatului pentru a formula eventuale contestaţii", ne-a declarat Aurel Simionescu, edilul-şef al oraşlui.
Important de subliniat este că o eventuală contestaţie ar putea fi soluţionată de instanţă abia după încheierea vacanţei judecătoreşti, adică începând cu luna septembrie.
În spatele "Euro Construct" sunt "regii asfaltului de la Golden Blitz"
O verificare a informaţiilor prezentate de presa centrală despre aceste firme indică foarte clar că "Vega 93" (acţionari Corneliu Istrate - 62%, Maricel Păcuraru - 15%, Viorel Răşcanu - 7,99%, Tincuţa Sîrbu - 7,99%, Alexandru Bălan - 4% şi Ştefan Augustin-Remus - 2,99%) şi "Arcada Company" (acţionari principali cu părţi egale Spiru Mantu şi Mihai Humă) sunt societăţi recunoscute ca fiind apropiate ale PSD. În ceea ce priveşte asocierea dintre "Tancrad", cunoscută ca făcând parte din grupul de firme în graţiile PSD local şi portocaliii de la "Euro Construct" şi "Max Boegl", presa centrală a scris de mai multe ori că de când preşedintele Băsescu a preluat frâiele ţării, Dan Besciu şi Sorin Vulpescu, "regii asfaltului de la Golden Blitz", au pus mâna pe cele mai mari contracte derulate de Ministerul Transporturilor. Mai mult, interesant de punctat este că cei doi nici nu par a se feri de colaborări şi cu PSD, pe fondul unei "răciri" a relaţiilor cu Dorin Cocoş şi Elena Udrea. În acest context se pare că "regii asfaltului" ar fi dat mâna cu deputatul PSD de Brăila, Cristian Rizea, rolul acestuia fiind de a trage sforile în favoarea "Euro Construct", acolo unde se poate şi unde legea o fac social-democraţii, iar la Brăila, orice s-ar spune, la butoane sunt cei de la PSD. Privind toate aceste informaţii în ansamblu, se poate concluziona că, de fapt, Comisia "Anghelescu" a avut de ales între a declara câştigătoare oferta celor de la PSD Galaţi, riscând contestaţii interminabile din partea PDL sau pe cea a alianţei PSD-PDL pentru a împăca orgoliile ambelor tabere politice, sperând că nu vor mai fi contestaţii care să amâne demararea lucrărilor.
Primul pas în contestare: CNSC
În conformitate cu regulile licitaţiei stabilite încă de la început prin publicarea anunţului pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice), în cazul în care se fac contestaţii pe marginea procedurii, prima etapă este Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Dacă rezoluţia dată de acest organism nemulţumeşte pe reclamant, acesta mai are posibilitatea de a contesta decizia CNSC la Curtea de Apel Galaţi. De altfel, la prima licitaţie de anul trecut, când asocierea de firme PDL-iste conduse de "Mari Vila Com" ("Delta Antrepriza de Construcţii şi Montaj 93", alături de "Condurii Şulţ") a fost declarată câştigătoare, s-a ajuns într-un final la contestaţii fiind parcurse toate etapele. Curtea de Apel Galaţi le-a respins în final contestaţia, context în care municipalitatea a reluat licitaţia în luna iunie anul curent.
La încercarea de atribuire din acest an a contractelor de lucrări s-au înscris 11 firme care s-au asociat pentru a depune 4 oferte. Concret, este vorba despre "joint venture"-ul format din "Vega 93" împreună cu "Arcada Company", cel în care s-au asociat "Alpine Bau GmbH" împreună cu "Mari Vila Com", asocierea "Delta ACM", "Confort" şi "Martin Rose" şi în fine "Max Boegl", "Tancrad", "Swietelsky Baugesellschaft" şi "Euro Construct Trading".
Potrivit anunţului de licitaţie publică, valoarea estimată a contractului este de circa 120 milioane lei, adică echivalentul a aproximativ 30 milioane euro. Contractul vizează modernizarea sistemului rutier, a căii de rulare a tramvaielor precum şi a canalului colector de sub bulevard, pe întreaga lungime a acestuia. Cerinţa autorităţii contractante este ca lucrările să se finalizeze în maxim 3 ani de la data atribuirii contractului.
Contractele "Tancrad" cu autorităţile locale: 8 milioane de euro
Societatea "Tancrad" din Galaţi a câştigat până acum sume frumuşele din contractele cu autorităţile locale brăilene. O verificare a informaţiilor pe pagina de web a SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) arată că din iulie anul trecut şi până acum apare adjudecatar în cazul a 47 de contracte în care autorităţi contractante au fost fie Consiliul Judeţean Brăila, ori cel din Galaţi, municipalitatea Brăila, primării din judeţ precum şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Dintre acestea, 18 sunt contracte care au legătură cu judeţul nostru, majoritatea având ca obiect lucrări de întreţinere şi reparaţii de drumuri în judeţ, furnizarea de mixtură asfaltică ori realizarea unor reţele de canalizare. Una peste alta, valorile de adjudecare a celor 18 contracte pe care "Tancrad" le-a câştigat la Brăila se ridică la 33,88 milioane de lei, echivalentul a circa 8 milioane de euro. Potrivit informaţiilor din Registrul Naţional al Comerţului, asociaţii de la "Tancrad" SRL Galaţi, societate cu un capital social de 2,5 milioane lei, sunt Stancic Cătălin Cristian 10% şi Stancic Adriana Elena - 90%.