•spectacolul Teatrului de Artă Bucureşti TMF INDEPENDENT 30, care îi are în distribuţie pe Andreea Bibiri şi Lucian Pavel, se joacă sâmbătă, 11 mai, de la ora 19.00, la Sala “Bujor Macrin”
Sâmbătă, 11 mai, de la ora 19.00, la Teatrul “Maria Filotti”, Sala “Bujor Macrin”, se joacă piesa “O relaţie deschisă” de Dario Fo şi Franca Rame, regia Ana Ioana Macaria. O producţie a Teatrului de Artă Bucureşti TMF INDEPENDENT 30, spectacolul îi are în distribuţie pe Andreea Bibiri şi Lucian Pavel, iar scenografia este semnată de Adrian Pitica.
În piesa lui Dario Fo şi a Francăi Rame, soţia e “dramaturgul” întregii întâmplări şi regizorul “punerii în scenă” a povestirii, chiar dacă personajul-soţ încearcă să se revolte pe alocuri. De ce nu spune el povestea? Acest lucru se va înţelege abia în finalul spectacolului, care nu este recomandat persoanelor sub 16 ani.
Piesa e construită ca o poveste în care personajul Antonia îşi aduce soţul în faţa spectatorilor, pentru a împărtăşi cu aceştia ideile lui ciudate şi pentru a rememora relaţia lor tensionată... O întâlnire cu un text inteligent şi amuzant, cu doi actori capabili şi naturali, cu o muzică încântătoare şi cu situaţii care or să vă aducă o porţie bună de râs, sublinia Cristina Mitrea, în 4Arte.
Ce îţi rămâne de făcut când, propunându-i soţiei “o relaţie deschisă”, constaţi că o ajuţi să întâlnească bărbatul perfect?
Despre acest spectacol, regizorul Ana-Ioana Macaria spune: “M-a provocat principala dificultate a scrierii lui Dario Fo şi a Francăi Rame: în accepţiunea mea, zona pirandelliană a dramaturgiei. Iniţial s-a ivit din modul deliberat, total teatral pe care îl practicau cei doi -scriau, regizau, jucau; era genul lor de spectacol în anii 1960 – 1970, vorbeau cu publicul, îl implicau. Au fost precursorii a ceea ce numim astăzi stand-up comedy. Au scris şi jucat multe texte, dar în «O relaţie deschisă», în mod special, regăsim «teatrul în teatru»– revolta unuia dintre personaje suprapusă revoltei actorului din rolul secundar, rolul soţului.”
O femeie povesteşte criza de cuplu prin care a trecut, aducându-şi, la propriu, în scenă soţul. După numeroase tentative de sinucidere, din cauza aventurilor lui extraconjugale, femeia acceptă propunerea soţului de a avea O RELAŢIE DESCHISĂ, de a continua să rămână cei mai buni prieteni căsătoriţi fiind, în timp ce au o viaţă sexuală în afara căsniciei. Certurile continuă. Ea nu poate accepta în fapt ceea ce acceptase verbal. Într-un târziu, îşi dobândeşte forţa interioară de a se elibera emoţional din căsnicie şi se îndrăgosteşte de alt bărbat: bărbatul perfect. Iar rolurile se inversează. În noii termeni, soţul nu mai acceptă relaţia deschisă.