Membrii Comisiei Nationale de organizare a Evaluarii au extras, marti dimineata, varianta de subiect cu numarul 10.
Dupa ce au primit subiectele extrase la nivel national, elevii au avut la dispozitie doua ore pentru a termina teza.
Dupa cum ne-au precizat atit elevii, cit si profesorii, subiectele la limba si literatura romana au fost mult mai usoare decit cele din semestrul I.
Profesoara de limba si literatura romana Adriana Vargolici, de la Scoala "Ion Creanga", ne-a declarat ca subiectele au fost realizate conform programei si modelului transmis de Ministerul Educatiei, iar elevii nu au fost pusi in dificultate.
"Structura tezei a fost cunoscuta de catre elevi deoarece varianta cu numarul 11 a fost lucrata la clasa, iar profesorii din catedra de limba si literatura romana au creat in jur de 15 - 20 de variante. Eu cred ca rezultatele vor fi mult mai bune deoarece evaluarea vizeaza pregatirea zilnica a lectiilor. De asemenea, este foarte bine ca s-a pastrat compunerea privind opinia elevului fata de mesajul unui text literar. Acest lucru dezvolta imaginatia, creativitatea elevului si curajul de a comunica intr-o situatie data", a spus prof. Vargolici.
La iesirea din salile de examen, elevii de la Scoala "Ion Creanga" au afirmat ca subiectele la limba si literatura romana au fost foarte accesibile. "De data aceasta, subiectele au fost mult mai usoare decit cele de pe primul semestru, deoarece nu au fost compuneri literare. Aceasta teza a solicitat pregatirea noastra de zi cu zi. Am facut aproape tot, ma astept sa iau nota 9", ne-a spus, fericit, Radu Albinel, elev in clasa a VIII-a D. De aceeasi parere este si Iulia Ureche, eleva in clasa a VII-a A, la aceeasi scoala: "Subiectele la clasa a VII-a au fost destul de usoare fata de cele facute la clasa. Profesorii au lucrat mult mai mult cu noi, ca sa ne pregateasca pentru aceasta teza. Din neatentie am gresit la subiectul al IV-lea, insa cred ca voi obtine in jur de 9,50".
Profesoara Adriana Vargolici a mai precizat ca un grad de dificultate la clasa a VIII-a l-au avut notiunile de sintaxa a frazei, respectiv contragerea si expansiunea. La clasa a VII-a, profesoara a afirmat ca "inca ridica probleme valorile morfologice, spre exemplu “lui”, in textul dat de minister era articol hotarit, si nu pronume personal, cum au considerat unii elevi. Fata de primul semestru, cind accentul s-a pus pe compuneri, la aceasta teza accentul s-a pus pe interpretarea textului literar. Elevii trebuie sa cunoasca opera literara ca sa poata intelege semnificatia si mesajul acesteia. Apreciez faptul ca toti colegii din catedra de limba si literatura romana au lucrat serios cu elevii claselor a VII-a si a VIII-a, pregatind aceasta teza cu responsabilitate".
Cadrul didactic a tinut sa precizeze ca acest an scolar a fost pentru catedra de limba si literatura romana a Scolii "Ion Creanga" un triumf, deoarece la faza nationala a olimpiadei de romana au participat doua eleve ale scolii: Adriana Stanciu, clasa a V-a D, profesor Adriana Vargolici si Cristina Musat, eleva in clasa a VIII-a B, profesor Nicolae Barbu, care a obtinut mentiune.