• săptămâna trecută, pe 10 octombrie, Ziua Stării de Bine a fost la ea acasă la Școala Gimnazială Surdila Greci • a treia ediție a acestei zile, organizată în cadrul proiectului inițiat în toamna anului 2022 de Anca Tîrcă, consultant educațional, a fost organizată în școala din comuna brăileană • ”starea de bine” a fost marcată de profesorii și elevii școlii prin activitățile ”Poștă a gândurilor bune”, ”Calendarul stării de bine” și ”Avizierul stării de bine”
Școala din Surdila Greci a organizat pentru al treilea an consecutiv ”Ziua Stării de Bine”. Unitatea de învățământ are ca deviză ”Rural nu e sinonim cu inferior!” și face parte și din programul ”Școala Încrederii”.
A fost ediția a III-a a Zilei Stării de Bine în Școală, iar elevii și cadrele didactice de la Surdila Greci participă la acest proiect, inițiat în anul 2022, de doamna Anca Tîrcă, încă de la prima ediție. Provocarea lansată de consultantul educațional a fost acceptată de profesorii din mai multe școli și grădinițe din țară, aceștia sărbătorind, împreună cu elevii, prin diferite activități, dar și prin amenajarea de spații neconvenționale, precum ”Zona de împăcare” sau ”Băncuța prieteniei”. ”A aduce starea de bine în școală înseamnă a transforma, a reinventa, a începe să faci reforma din interior. Eu cred în profesori și în capacitatea multor școli de a se transforma prin ele însele, făcând reforma din interior”, spunea Anca Tîrcă, într-un interviu.
Directorul școlii din comuna Surdila Greci, profesor Iulia Olguța Vuțino, menționează că ”Ziua Stării de Bine în școală înseamnă implementarea practicilor eficace astfel încât în fiecare zi copiii să progreseze, să se dezvolte personal și să aibă rezultate academice mai bune. Wellbeing este un concept nou în învățământul românesc, dar potrivit acestor generații de copii învățarea se face mai ușor dacă elevii se simt bine la școală, dacă profesorii fac în așa fel încât fiecare elev din școală să conteze, să nu rămână în urmă. Procesul educațional va fi mult mai ușor și mai plăcut dacă atât elevii cât și cadrele didactice vin cu plăcere la școală, dacă aici se simt în siguranță, dacă aici sunt apreciați și valorizați.”
Elevii și profesorii au sărbătorit ”starea de bine” prin realizarea de afișe, postere, mesaje, poșta gândurilor bune, dansuri, bilețele motivaționale, piramida cadourilor, muzică, cântece și multe alte activități din care nu au lipsit tradiționala ”Poștă a gândurilor bune”, ”Calendarul stării de bine” și ”Avizierul stării de bine”. Aceștia au avut parte de multe zâmbete și îmbrățișări, învățând să se conecteze unii cu alții, să se simtă aproape, trăind starea de a fi împreună. ”Munca în echipă a micului colectiv al școlii noastre a dat roade. Fiecare cadru didactic a oferit celor mici un prilej de bucurie. Am avut parte de multe zâmbete și îmbrățișări, învățând să ne conectăm unii cu alții, să ne simțim aproape, trăind starea de a fi împreună și de a avea încredere unii în ceilalți”, a explicat profesor Iulia Olguța Vuțino, directorul școlii.
”În școala noastră mică promovăm starea de bine, ne pasă de fiecare copil în parte, dacă nu vine la școală imediat încercăm să aflăm din ce cauză, dacă se simte bine sau nu și cum îl putem ajuta, acesta este avantajul numărului mic de elevi. Dorința noastră este să devenim o comunitate a încrederii, curajului, bunătății, creativității, vrem să avem copii plini de încredere, care să își facă auzită vocea, și să își urmeze visele. Vrem ca personalul nostru să fie încrezător în formțele proprii, vesel optimist și creativ”, a încheiat directorul unității de învățământ.