Introducerea de către BRAT a unui audit simplificat şi la costuri reduse pentru publicaţiile cu tiraje de până la 7.500 de exemplare este o măsură importantă pentru a sprijini editorii mici să aibă acces mai uşor la bugetele de publicitate, în condiţiile maturizării pieţei. Măsura vine în întâmpinarea tendinţei în creştere printre clienţii de publicitate, care doresc să cumpere media mai mult pe baza unor criterii standardizate decât pe vorbe frumoase. "Piaţa de media din România s-a maturizat, a evoluat şi se adaptează continuu la transformările comportamentale ale consumatorilor. Vânzarea de publicitate presupune existenţa unui produs performant. Pentru a-şi fideliza clienţii de publicitate, editorii trebuie să aibă instrumente corecte şi neutre de măsurare. Vânzarea nu se mai poate face «pe vorbe». Pentru agenţii, cine nu este în BRAT, nu există sau nu doreşte să fie transparent măsurat", arată Ştefan Iordache, COO "Leo Burnett Group".
Practic, noul serviciu introdus de BRAT permite publicaţiilor cu tiraj redus să beneficieze de aceleaşi standarde de auditare, neutre, transparente, recunoscute de industrie, ca şi publicaţiile mari, cu toate avantajele pe care acestea le aduc, la un preţ mai mic.
"Un editor local cu audit mic are nevoie de certificatul BRAT pentru a putea participa la licitaţiile organizate de autorităţile locale sau la licitaţiile pentru publicitatea diferitelor proiecte cu finanţare europeană. În plus, sunt clienţi (filiale de bănci, clinici medicale private) care ştiu ce înseamnă certificatul de audit şi îşi iau informaţii de pe site-ul BRAT", a comentat Silvia Preda, director al ziarului "Obiectiv Vocea Brăilei". "Din păcate, este de notorietate faptul că, de la începutul «crizei», vânzarea se face 80% pe vorbe", a mai spus Preda, adăugând că este important ca agenţiile să dea şi ele mai multă atenţie auditului: "Faptul că avem certificat BRAT ne ajută să ne întreţinem imaginea de lider local şi să demonstrăm că menţinem standardul cu care cititorii s-au obişnuit. Ne-am fi dorit ca agenţiile de publicitate să folosească certicatul de audit ca instrument de lucru, astfel încât, clienţii naţionali să se îndrepte şi către presa locală".
Aceeaşi părere este împărtăşită şi de Adrian Voinea, directorul general al cotidianului "Gazeta de Sud" care susţine că auditarea independentă a tirajului distribuit pentru o publicaţie, fie că este mică sau mare, susţine statutul editorului, care se manifestă prin corectitudine şi concurenţă loială în piaţa de presă.
În continuare "Obiectiv Vocea Brăilei" este singurul cotidian din Brăila auditat BRAT şi şi-a păstrat poziţia de lider al pieţei locale de profil în ultimii 15 ani.