• în situația transmisă de la Poliția Brăila, cu privire la numărul apelurilor la 112 în primele nouă luni ale acestui an, se arată că un număr de 882 este reprezentat de apeluri false, iar 96 de apeluri au fost abuzive • au fost aplicate sancțiuni contravenționale pentru fiecare apel fals sau abuziv • pe de altă parte, tot în primele nouă luni ale anului, polițiștii au intervenit la 10.595 de evenimente semnalate prin 112
Sute de apeluri false la 112 și zeci de apeluri abuzive. În primele 9 luni ale anului 2025, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Brăila au fost înregistrate peste 18.740 de apeluri prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență (S.N.U.A.U.) 112. Potrivit polițiștilor, din analiza privind intervenția la evenimentele semnalate prin 112, rezultă că din numărul total de 18.740, un număr de 882 este reprezentat de apeluri false, iar 96 de apeluri au fost abuzive. Pentru fiecare dintre cele 882 de apeluri false s-au aplicat sancțiuni. La fel și pentru cele abuzive. ”Totodată, în urma comparării raportului apeluri abuzive – sancțiuni aplicate, se constată că procentul sancțiunilor contravenționale aplicate pentru 96 de apeluri abuzive înregistrate este 100%, astfel fiind aplicate sancțiuni pentru fiecare apel abuziv. Apelurile false și abuzive prin 112 reprezintă 5,21% din numărul total de apeluri recepționate la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Brăila. Acestea sunt de natură să aducă prejudicii foarte grave la nivelul societății și tulburări ale siguranței publice, atât prin natura și amploarea forțelor implicate, în luarea măsurilor de investigare, identificare și contracarare, cât și prin stările de temere generate în rândul cetățenilor (atât cei direct afectați- minori, adulți, aparținători, cât și populația generală, prin mediatizarea ridicată a cazurilor, de exemplu a cazurilor de alerte cu dispozitive explozive)”, au precizat polițiștii.
Reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Brăila reamintesc faptul că apelarea abuzivă a numărului unic de urgență 112 pune în pericol viața celor care chiar au nevoie de ajutor imediat! Astfel, în timp ce operatorii sunt ocupați cu apeluri false, o persoană care suferă un infarct sau este victima unui accident poate să nu primească ajutor la timp. Utilizarea corectă și responsabilă a acestui serviciu contribuie direct la siguranța fiecăruia dintre noi.
NU sunați la 112 pentru: A cere informații (programul magazinelor, ora exactă etc.); Reclamații care nu sunt urgențe (zgomot de la vecini, locuri de parcare); Glume, amenințări false sau apeluri făcute din curiozitate.
Polițiștii arată că apelarea 112 se face doar în situații reale de urgență! Dacă viața, sănătatea, siguranța sau proprietatea sunt în pericol iminent, atunci cetățenii pot suna fără ezitare!
”Ajutați-ne să menținem linia de urgență funcțională pentru cei care chiar au nevoie! Responsabilitatea începe cu fiecare dintre noi! Vă mulțumim pentru înțelegere!”, transmit polițiștii.
În același comunicat se menționează că, în urma recepționării apelurilor prin S.N.U.A.U. 112, înregistrate în perioada 1 ianuarie - 30 septembrie 2025, polițiștii au intervenit la 10.595 de evenimente.