Mergi la conţinutul principal

Bac scufundat la Frecăței

* din câte se pare avea capacitatea de 35 de tone, însă transporta un camion de mare tonaj, mult peste limita de greutate * se fac eforturi pentru scoaterea la suprafață a camionului și a navei scufundate * autoritățile din Frecăței spun că, în ciuda acestui incident, trecerea cu bacul se poate derula în continuare

 

 

Un bac cu capacitatea de 35 de tone s-a scufundat, ieri, în jurul orei 18.00, în timp ce traversa un braț al Dunării, în zona localității brăilene Frecăței. Din câte se pare, platforma plutitoare avea la bord un camion de mare tonaj care depășea cu mult capacitatea sa de transport. ”S-a dat într-o parte imediat cum a plecat de la mal, apoi s-a dus la fund. Se mai vedea doar copertina de pe camion. Așa fac mereu. Se transportă camioane încărcate până la refuz”, a declarat un localnic, citat de Debraila.ro. În urma incidentului, nu au fost victime ci doar pagube materiale.

Autoritățile judiciare și Căpitănia portului Măcin anchetează cazul, în timp ce se fac eforturi pentru scoaterea camionului și a bacului din apă.

După cum ne-a informat Ionel Bălan, primarul comunei Frecăței, trecerea cu bacul între localitatea brăileană și localitatea Ostrov din județul Tulcea este încă funcțională, deoarece în ultima vreme s-au făcut amenajări de mal pe porțiuni extinse. ”S-au ocupat cele două firme care fac treceri cu bacul, a mai dus și Primăria niște piatră acolo, plus că și Armata a făcut amenajări de mal, pentru exercițiile militare care s-au desfășurat în zonă în ultima perioadă. Deci există posibilitatea de acostare, chiar dacă momentan este blocat locul unde s-a scufundat acel bac”, ne-a declarat primarul.

Potrivit edilului din Frecăței, în zonă operează treceri cu bacul două societăți comerciale. Una are în dotare un bac cu capacitatea de 25 de tone și unul de 100 de tone, iar cealaltă avea până recent două bacuri de 25 de tone, iar zilele trecute a mai adus unul de 35 de tone. Acesta din urmă este cel care s-a scufundat în seara zilei de miercuri, 3 septembrie. În mod normal, camioanele de mare tonaj încărcate cu cereale ar trebui să aibă acces doar pe bacul cu capacitatea de 100 de tone, însă nu de fiecare dată se ține cont de reguli, și astfel apar incidentele nedorite. Primarul Bălan ne-a spus că au mai fost în ultimii ani probleme la trecerea respectivă, care însă n-au fost mediatizate. Anul trecut, o mașină ar fi căzut în apă pentru că nu a fost asigurată corespunzător în timpul unei traversări, iar în urmă cu doi ani un utilaj care transporta asfalt s-a scufundat pe jumătate în apă. ”E o concurență mare între aceste firme, fiecare încearcă să prindă cât mai mulți clienți, fără pună accent pe condițiile de siguranță. Ar trebui ca autoritățile din domeniul naval și Poliția Transporturi să facă mai des controale aici”, spun cei de la Frecăței.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro