Modul III al cursului de formare pentru profesorii de geografie s-a derulat sâmbătă, la Colegiul "Murgoci". S-a vizat formarea de competenţe cheie în geografia şcolară. Cursul are ca scop definirea, formularea şi modul de formare a competenţelor din programele şcolare de geografie pentru gimnaziu şi liceu, iar la el au participat 50 de profesori de geografie din municipiu. La cursul coordonat de prof. Steluţa Dan a participat, ca şi coautor al suportului de curs, prof. dr. Octavian Mândruţ de la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Cursul se va finaliza cu portofolii care vor cuprinde exemple de aplicaţii şi bune practici, o foarte bună bază de informare pentru cei interesaţi. "Obiectivele cursului au fost: înţelegerea obiectivului principal al învăţământului românesc actual: dobândirea competenţelor de către elevi în strânsă relaţie cu cele opt domenii de competenţe-cheie recomandate de Comisia Europeană, identificarea modalităţilor de detaliere a ansamblului de cunoştinţe integrate unei competenţe şi relaţia care există între competenţe şi obiective, inclusiv cele operationale. De asemenea, s-a urmărit clarificarea la nivel teoretic a diverselor formulări referitoare la competenţe şi prezentarea unei tipologii a competenţelor, în care se evidenţiază mai multe tipuri de competenţe, situate pe trepte ierarhice diferite şi conturarea stilului didactic al profesorului de geografie definit prin competenţe în trei planuri distincte: conceptual, acţional şi evaluativ. S-a mai urmărit şi realizarea capacităţii de autoevaluare a competenţelor profesorilor", a spus prof. Steluţa Dan.
