"Studiul de trafic despre care vorbim are citeva componente importante. Una dintre ele este legata de studiul traficului de calatori, pe care il avem deja si care era necesar pentru societatea Braicar si nu numai. De asemenea, mai exista o componenta legata de studiul traficului de autoturisme si al traficului greu, industrial, care trebuie completata de un studiu de infrastructura a carosabilului, pentru ca degeaba te apuci sa spui ca cea mai buna varianta, topografic vorbind, este strada aia, daca ea nu are posibilitatea de a suporta trafic usor, trafic greu etc. Din tot conglomeratul asta, noi am facut doar componenta legata de transportul de calatori. In ceea ce priveste unde trebuie sa fie parcarile, ce semafoare trebuie sa fie, unde pui semafoare si unde nu, unde este necesar sa fie sensuri unice - trebuie comandat un astfel de studiu, astfel incit sa se traga concluzii de genul: in Braila, ar trebui ca in aceste intersectii sa fie pus sens giratoriu, parcarile sa fie amplasate aici si aici etc. Pina in momentul acesta, toata lumea isi da cu parerea, ca la fotbal si spune, de exemplu, “ar trebui sa punem zeci de semafoare”. Probabil, dar daca vine cineva si spune ca, de fapt, semafoarele respective mai mult incurca circulatia, pentru ca la semafoare stai, in timp ce in sensul giratoriu, toate masinile sint in miscare, este mult mai mare fluenta? Eu nu spun ca semaforizarea este proasta si sensul unic este mai bun, pentru ca nu am toate detaliile, spun doar ca trebuie sa ascultam specialistii, nu sa actionam dupa ureche".
Tilea contesta acuzatiile cum ca municipalitatea ar ignora sistematic propunerile ATOP si ale Politiei Rutiere, precizind ca masuri s-au luat, insa, ce-i drept, nu unele care sa schimbe radical situatia: "Astea sint povesti rasuflate! Noi nu luam acum masuri decit in masura in care avem anumite probleme, la sugestia Politiei Rutiere, ca noi cu ei discutam, ei stiu cel mai bine despre ce este vorba. Avem de mai bine de doi ani de zile un program de semaforizare a orasului, am schimbat deja semaforizarea in multe intersectii, anul acesta vor mai fi alte sase intersectii semaforizate complet, inclusiv cea de la Bulevardul Cuza, colt cu Calarasi, care sint foarte aglomerate, iar Politia ne-a spus ca e vorba de zonele superfierbinti. In continuare schimbam si semnele de circulatie, care arata cum arata, punem si indicatoare de directie, ca am si cumparat o parte dintre ele - asta face parte din ceea ce numim activitatea de intretinere. Problema este ca Braila are acum, din cauza traficului dublu, probleme mult mai mari decit acum 7-8 ani, si pentru asta specialistii ar trebui sa ne dea niste solutii, nu sa ne dam noi cu parerea, pentru ca la intilnirea aceea teribila de la ATOP, fiecare si-a dat cu parerea. Eu le-am spus ca decit sa ne dam noi avizul de neprofesionisti, mai bine sa si-l dea niste profesionisti. Acum, e greu de crezut ca pina la finalul acestui mandat, se va realiza macar studiul urmator, pentru autoturisme, dar n-are nici o importanta cine vine la putere in Primarie, el trebuie oricum facut".
Pina in vara, ar putea fi montate GPS-uri pe toate autobuzele si microbuzele "Braicar"
Vicele Tilea a explicat ca primele masuri desprinse din concluziile studiului de trafic pentru transportul in comun au fost deja luate de "Braicar", iar altele sint pe cale de a fi luate: "Ei au venit cu niste propuneri privind numarul de autobuze si cel de microbuze necesar, care ar fi momentele cele mai importante ale zilei, din punct de vedere al afluxului de calatori. Propunerile au ajuns la “Braicar” de anul trecut, cind a fost gata studiul si s-au luat masurile necesare. Daca noi am fi avut la momentul actual intreg studiul de trafic, pe cele trei componente despre care v-am vorbit, cu siguranta ca onorabilii consilieri n-ar mai fi pus intrebari de genul “de ce sa modernizam Dorobantiul si sa facem pe patru benzi strada Grivita?”. Pentru ca ar fi trebuit sa tragem aceasta concluzie din studiu! Concluzia a fost insa aceea ca Braila sta relativ bine la capitolul transportului in comun si serviciul respectiv este prestat bine, pentru ca asta este important, ca omul sa fie multumit, sa nu stea mult timp in statie. Bineinteles ca s-a analizat si partea de urmarire a activitatii, ce inseamna montarea de GPS, o statie centrala de urmarire a intregului sistem de transport public de calatori etc. Eu cu domnul director Sandulescu, de la “Braicar”, discutam de vreo doua luni ideea de a pune GPS pe toate sistemele noastre de transport, in asa fel incit sa se urmareasca foarte bine activitatea de transport in comun. Nu costa foarte mult, abonamentul este intre 3-4 dolari/luna, iar aparatul in sine si montarea lui costa undeva intre 150 si 200 de dolari. Investitia totala ar fi de 10-12 mii de euro o data si apoi, se plateste abonamentul in continuare. In plus, ar trebui obligati si transportatorii particulari sa isi monteze GPS. De altfel, in Romania sint cel putin 12 orase care practica acest mod de lucru. Este posibil ca asta sa se intimple si la noi, la “Braicar”, inainte de finalizarea mandatului nostru si va fi o investitie interna, nu va fi nici un aport al Consiliului Local Municipal. Eu cred ca acesta ar fi un mare pas inainte, daca reusim sa-l facem. Una e sa vezi acum ce se intimpla cu transportul si alta sa stii ca permanent, cineva este cu ochii pe tine, unde opresti, cind opresti, etc".