Disponibilizarea celor 120 de angajaţi ai S.C. "Braicar", aprobată recent de consilierii municipali, reprezintă, în opinia liderului PNL Brăila, Cătălin Boboc, dincolo de orice raţiune economică, şi un efect secundar al stadiului la care se află în momentul de faţă transportul public. Mai exact, lipsa unor condiţii civilizate de transport. "«Braicar»-ul funcţionează de mult timp cu datorii, cu găuri, cu probleme. Până la urmă se confruntă cu piaţa liberă, pentru că există acele hotărâri de Consiliu Local, mai vechi, prin care se pot scoate la licitaţie trasee, la care pot participa şi operatorii privaţi. Având în vedere ceea ce se întâmplă de multe ori cu cei care se ocupă de transportul public, trebuie să o spunem deschis, mulţi dintre operatorii de transport public oferă servicii de transport care numai civilizate nu pot fi numite", a declarat, şeful liberalilor brăileni, în cadrul unei conferinţe de presă.
Pe aceeaşi lungime de undă este şi liberalul Bogdan Minescu, însă în ceea ce priveşte aspectul operatorilor privaţi de transport public, PNL-istul e de părere că invazia de maxi-taxi de pe străzile oraşului reprezintă o caracteristică a ţărilor primitive. "Sistemul ăsta de maxi-taxi este caracteristic ţărilor din lumea a treia, nu unui stat civilizat, european. N-am văzut în niciun oraş din Uniunea Europeană astfel de maxi-taxi. Acolo se umblă cu taxiuri, autobuze, tramvaie şi troleibuze", a explicat Minescu.
Reamintim că în programul de restructurare şi reorganizare a S.C. "Braicar" sunt menţionate următoarele motive pentru reducerea cu 25% a schemei de personal: starea economică precară şi în continuă degradare a comunităţii, concurenţa neloială a sistemului maxi-taxi, precum şi acumularea de pierderi importante atât din activitatea de bază, cât şi din cea financiară.
