Controlul absolut asupra mass-media, asupra opiniei publice, dar si asupra intregii populatii este acum marele pariu al circului politic la care asistam cu totii, neputinciosi si cu calusuri in gura in ultimele saptamini. Pariul intrarii in Uniunea Europeana odata cistigat, beneficiile pe care aceasta le va aduce tuturor celor aflati la locul potrivit la momentul potrivit este acum miza cea mare a bataliei dintre Cotroceni si Piata Victoriei, dintre Aleea Modrogan si Strada Kiseleff. Scandalul la care asistam in aceste zile nu mai are absolut nimic de a face cu interesul national, ci este unul al orgoliilor si al proeminentei interesului personal.
Si cu toate acestea, marea batalie se duce la strinsul de voturi. Orice loc in Parlamentul Romaniei sau in cel al Europei, orice pozitie, oricit de umila in administratiile locale va conta enorm in geografia economica a gruparilor politice pe urmatorii patru ani. Iar pentru a ocupa locul platit cu bani grasi din taxele romanilor trebuie sa ii convingi sa se mai lase pacaliti inca o data. Uninominal sau pe liste de partid, votul e important. El va asigura buna continuare a afacerilor membrilor marcanti de partide, care au nevoie ca de aer de schimbarea periodica si la intervale cit mai scurte a masinii de serviciu (care nu e folosita numai pentru transportul onor deputatului sau senatorului, onor primarelui sau vicelui in "teritoriu” - ce eufemism simplist pentru desemnarea intilnirilor reprezentantilor nostri cu alegatorii!), de mentinerea standardului de viata al familiei, al familiei amantei si al rudelor de gradul intii, samd, samd.
Miza, asadar e mare. Batalia pe "teritoriul” abstract si anonim al internetului devine astfel una esentiala. Aici se pot crea favoriti, se pot schimba opinii, se pot altera procentaje. Partidele politice au observat corect: scrisul de opinii pe internet e ieftin, reprezinta un spatiu electoral excelent, o poti face ori de cite ori, sub varii pseudonime si nici macar nu trebuie sa stii sa scrii. Ba e si mai bine daca esti agramat pentru ca ii convinge pe cei care te citesc ca esti bine-intentionat si "din popor”. Ce metoda mai buna de a da in cel de care nu-ti place sau de-a te porcai ca la usa cortului cu adversarii politici (si ei deghizati sub pseudonime inocente, precum personajele din D’ale Carnavalului sub mastile care le sint ridicate de pe fete in mod constant, sau pe care si le ridica singuri), sau de a-ti vintura, pur si simplu, frustrarile? Si nu va trece mult pina cind cel ce va cistiga batalia internetului si a forumurilor o va cistiga si pe cea de la urne.