Istoria mărcilor auto: Mini Cooper | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Istoria mărcilor auto: Mini Cooper

Istoria mărcii Mini a început în 1959, când designerul micii maşini, Sir Alec Issigonis, a proiectat o maşină relativ ieftină, cu patru locuri, dar suficient de mică pentru a călători în siguranţă. Iniţial avea un motor de 850 cmc şi 34 CP.
Din 1960, Mini a evoluat de la o maşinuţă la un accesoriu de modă care trebuia cumpărat, prin debutul pe scena raliurilor. John Cooper - un constructor de F1, de două ori campion mondial - a descoperit potenţialul direcţiei precise şi manevrabilitatea maşinilor Mini. În 1961 a fost lansat primul Mini Cooper, la început cu un motor de 997 cmc şi 55CP - de aici s-a evoluat la Cooper S - maşina care va sta la baza modelului pentru curse.

Lansarea variantei Metro

Cooper S a câştigat raliul de la Monte Carlo de patru ori la rând, între 1964 - 1967 şi din acel moment toată lumea îşi dorea un Cooper. În anii 60, printre posesorii de Cooper se numărau băieţii de la Beatles, Peter Sellers, Graham Hill, Enzo Ferrari. Companii precum Radford şi Wood & Pickett, care şi-au construit numele îmbunătăţind maşinile celor de la Rolls Royce şi Bentley, şi-au adus contribuţia şi la Mini - geamuri electrice, scaune de piele, interioare de lemn.
În anii 70 au existat încercări de scoatere de pe piaţă a brandului, începând cu retragerea lui Cooper în 1971 şi lansarea variantei Metro. Lansarea la sfârşitul anilor 60 a modelului Mini Clubman a dat o alură mai modernă maşinii.

Varianta sport cu roţi din aliaj

La începutul anilor 80, Mini a lansat un număr mare de ediţii speciale - între 1980 şi 2000 au fost produse 40 de ediţii, cel mai mare succes avându-l ediţiile aniversare.
Relansarea brandului Cooper în 1990 a adus o revigorare a interesului pentru maşinile Mini, mai ales în Japonia. Modelul din 1990 a avut iniţial un motor de 63 CP şi 1275 cmc, apoi în 1991 a fost lansată o versiune pe injecţie a aceluiaşi motor. Decapotabila Roadster, cel de-al şaselea model MINI, a fost lansată în 2012
Cea mai mare schimbare pe care a a avut-o Mini a fost în 1997, odată cu introducerea motorului cu injecţie în 2 puncte cu radiatorul frontal înălţat. Totodată, maşinile au fost echipate cu airbag şi bară de protecţie în uşi. Cu această modernizare a fost lansată şi varianta sport cu roţi din aliaj şi model de jantă cu spiţe mari. Varianta finală a ieşit din linia de producţie în octombrie 2000.

Un nou capitol

Lansarea în 2001 a noului Mini produs de BMW, adăuga un nou capitol în istoria Mini. Noul Mini avea 3 modele, cel standard motor Chrysler de 90 CP, Cooper şi Cooper S. Modelul MINI Paceman, al şaptelea model din portofoliul mărcii, a fost prezentat oficial în România în 2013.
În prezent Mini este comercializat în variantele One, OneD, Paceman, Clubman, Countryman, Cooper D, Cooper SD, menţionează agerpres.ro.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro