Angajatorii au la îndemână o nouă metodă de a-şi recompensa salariaţii: tichetele de vacanţă. Guvernul a aprobat, zilele trecute, printr-o hotărâre, norme de aplicare a legislaţiei privind acordarea voucherelor de vacanţă angajaţilor din sistemul privat şi bugetar. Potrivit noilor reglementări, se pot acorda vouchere de vacanţă atât pe suport hârtie, cât şi electronic, "decizie ce va putea fi luată de către angajatori împreună cu organizaţiile sindicale sau cu reprezentanţii beneficiarilor. În cazul personalului contractual şi funcţionarilor publici din instituţiile bugetare, regulile de acordare a voucherelor de vacanţă se stabilesc potrivit prevederilor în vigoare. Pentru instituţiile publice, voucherele de vacanţă se acordă în limita sumelor prevăzute cu această destinaţie în bugetul de stat sau, după caz, în bugetele locale", precizează Guvernul.
În ce priveşte valoarea voucherelor de vacanţă emise pe suport hârtie sau electronic, aceasta nu poate depăşi într-un an calendaristic contravaloarea a şase salarii de bază minime brute pe ţară garantate în plată pentru fiecare salariat, adică maxim 6.200 lei.
Beneficiarii au dreptul să îşi aleagă unitatea de la care achiziţionează servicii turistice, însă numai dintre cele afiliate, care deţin licenţă de turism sau certificat de clasificare emise de Autoritatea Naţională pentru Turism. De altfel, pe site-ul acestei instituţii va fi postată lista unităţilor turistice autorizate. Salariaţii care primesc vouchere de vacanţă le vor putea folosi pe baza actului de identitate, fiind interzisă comercializarea lor în schimbul unor sume de bani şi /sau altor bunuri sau servicii.
Potrivit normelor de aplicare, voucherul de vacanţă are o perioadă de valabilitate de un an de la data emiterii, iar costurile determinate de imprimarea voucherelor de vacanţă pe suport hârtie, respectiv suport electronic, precum şi costurile emiterii lor, se suportă de către angajatori.