Mai puţine apeluri false la 112 | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Mai puţine apeluri false la 112

• anul trecut, la Brăila s-au înregistrat peste 236.000 de apeluri la numărul unic de urgenţă, din care circa 59% au fost false • procentul apelurilor abuzive a scăzut constant în ultimii patru ani în judeţul nostru • potrivit unei statistici a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, la nivel naţional numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 30% şi se situează la circa 58 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european

 

Anul trecut, numărul apelurilor false la 112 a scăzut atât la nivel local cât şi la nivel naţional. Potrivit unei statistici a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), în 2016, la Brăila s-au înregistrat 236.203 apeluri la numărul unic de urgenţă din care 139.187 au fost false, adică aproape 59%. Cele mai multe apeluri abuzive s-au înregistrat în lunile iunie 2016 (70,52%), septembrie (62,42%) şi aprilie (64,06%).

Procentul cererilor false de ajutor a scăzut constant în ultimii patru ani. În 2013, peste 70% dintre apeluri erau false, în mai 2014, procentul a scăzut la 65%, iar în 2015 la circa 63%.

În luna ianuarie 2017 au fost recepţionate un număr de 17.533 apeluri din care  8.807 (50%) false şi 8.726 reale. Situaţia apelurilor transferate către agenţiile specializate de intervenţie se prezintă în felul următor: Poliţie - 1.649 apeluri (21,77%), Ambulanţă - 4.636 apeluri (61,22%), ISU-SMURD - 997 (13,17%), Jandarmi - 291 (3,84%).

 

Aproximativ 16.000 de români sancţionaţi pentru apelurile false şi abuzive

Statistica pe anul trecut realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate peste 14.600.440 apeluri. Dintre acestea 8.552.087 (58,57%) au fost false şi 6.048.353 (41,43%) reale. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă — 3.781.205 (60,28%), Poliţie - 1.364.808 (21,76%), ISU-SMURD - 933.62 (14,88%) şi Jandarmerie - 184.606 (2,94%).

Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,94 secunde şi a fost înregistrat în cazul a 93,6% din totalul apelurilor, la care timpul de răspuns a fost sub 10 secunde, situându-se la nivelul performanţelor europene în materie.

Din punct de vedere al apelurilor false, judeţele Covasna, Mureş şi Gorj ocupă primele locuri ca procent din totalul apelurilor.

În prima lună a acestui an, din totalul de 1.199.680 apeluri, 552.256 (46.03%) au fost reale şi 647.424 (53.97%) false.

Anul trecut şi în prima lună din 2017, ca urmare a constatărilor făcute de către autorităţile statului, 15.847 de cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în Teleorman, Bucureşti şi Prahova.

Într-un comunicat remis de STS se arată că în urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 30% şi se situează la circa 58 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european. De asemenea, România se află printre statele Uniunii Europene cu cele mai bune performanţe în utilizarea numărului unic de urgenţă 112.  Ţara noastră face parte dintre cele 5 state membre care reprezintă exemple de bună practică şi este una dintre puţinele ţări membre UE în care 112 este număr unic de urgenţă.

Eurobarometrele Comisiei Europene, referitoare la numărul unic european de urgenţă, arată că România a făcut progrese remarcabile în administrarea şi dezvoltarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă şi se află pe primele locuri în ceea ce priveşte informarea şi educarea populaţiei în UE.

“Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit doar atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul. Apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje false constituie contravenţii iar faptele sunt sancţionate cu amendă de la 500 la 1.000 de lei”, se precizează în comunicatul STS.

Numărul pan-european de urgenţă 112 a fost creat în 1991. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) 112 a devenit operaţional în toată România. Începând cu anul 2008, 112 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgenţă (ambulanţă, pompieri şi poliţie) în orice ţară a Uniunii Europene.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro