Înşelăciune la casa de marcat. Asta acuză brăileanul Marius C., care se plânge că la hipermarketul Metro i-a fost încasat un singur produs de două ori, fapt ce a dus la un prejudiciu de circa 60 de lei. Reclamantul spune că a observat abia acasă că pe factura în valoare totală de 430 lei, produsul respectiv figurează de două ori. Considerând că nu este vorba despre o greşeală, ci despre o practică folosită frecvent de marile centre comerciale pentru înşelarea clienţilor, brăileanul a făcut reclamaţie la Protecţia Consumatorului. El a menţionat că a făcut acest demers nu pentru a-şi recupera prejudiciul, ci pentru a trage un semnal de alarmă, ca să nu mai aibă probleme şi alţi clienţi. I s-a răspuns, însă, că, deşi are dreptate în ceea ce priveşte cazul semnalat, nu se poate vorbi despre un fenomen generalizat.
"Reprezentanţii agentului economic au recunoscut eroarea şi au fost dispuşi să-i înapoieze reclamantului suma de bani. Instituţia noastră l-a informat în scris că îşi poate recupera banii, însă, din câte am înţeles, acesta a refuzat. Dumnealui acuză faptul că agentul economic respectiv foloseşte frecvent astfel de practici pentru a înşela cumpărătorii. Nu putem verifica o astfel de acuzaţie, deoarece eventualele practici de fraudă nu fac parte din domeniul nostru de activitate. Oricum, până în prezent nu am mai primit reclamaţii de acest gen, referitoare la magazinul în cauză. Pe de altă parte, reamintim consumatorilor că trebuie să verifice înainte de a ieşi din magazin produsele achiziţionate şi factura primită la casă. Reclamaţiile făcute ulterior sunt foarte greu, chiar imposibil de dovedit", ne-a declarat conducerea CJPC Brăila.
Reprezentanţii Metro spun că este vorba despre o situaţie singulară şi că au făcut tot posibilul de a rezolva problema pe cale amiabilă. "Regretăm situaţia creată. Clientului reclamant i s-a oferit varianta de a i se returna contravaloarea produsului facturat eronat, însă demersul nostru a fost primit cu reticenţă de către acesta. Nu înţelegem justificarea demersului său, cu atât mai mult cu cât am fost deschişi şi prompţi în a soluţiona această situaţie neplăcută", ne-a declarat Adina Tâmplaru, purtător de cuvânt al Metro Cash & Carry România SRL.