Pe de alta parte, edilul-sef spera sa se capete si cu citeva ha de teren, numai bune de construit: "Domnul ministru s-a aratat de acord cu trecerea in proprietatea CLM, mai bine zis, a Primariei, a terenurilor aflate in administrarea CFR, unde au fost dezafectate liniile ferate. Este un teren de 12 ha de la podul Brailita, in stinga, in zona Progresul, un teren al nimanui, plin de gunoaie, nimeni nu plateste impozit pentru el si dorim sa-l preluam noi. E un teren care poate fi folosit si pentru obiective industriale si pentru locuinte, pentru ca utilitatile sint in zona. Este posibil sa dam din el si pe Legea 15, avem ce face cu pamintul respectiv. In plus, mai este vorba despre un teren aflat pe Vadul Rizeriei, intre incinta portului si vechea fabrica de decorticare a orezului, unde, la fel, liniile CFR au fost dezafectate. Initial, cei de la Bucuresti, de la CFR, mi-au facut o scrisoare ca daca vreau sa-l cumpar, dar le-am spus ca nu ma intereseaza asa ceva". Edilul-sef ne-a aratat si adresa de la Compania Nationala de Cai Ferate, prin care i se aducea la cunostinta ca nu sint de acord cu solicitarea de preluare in administrare a celor 4 parcele de teren, in suprafata totala de 178.211 metri patrati, "dat fiind ca, in conformitate cu evidentele cadastrale ale Sucursalei Regionale CFR Galati, terenurile respective apartin infrastructurii feroviare a Companiei, deci nu sint inregistrate in inventarul domeniului public al statului. Fata de cele mai sus prezentate, rezulta ca acestea pot fi transmise numai cu plata din patrimoniul CFR SA in administrarea CLM Braila, dupa efectuarea lucrarilor de cadastru si de evaluare, pentru determinarea pretului de piata de catre un evaluator autorizat". Primarul nu a fost dispus sa cumpere aceste suprafete, insa sustine ca a gasit intelegere la ministrul Transporturilor, astfel incit transferul se pare ca se va face, totusi, si fara plata: "Chiar i-am explicat domnului ministru Orban: am o strada pe care a fost linia ferata. Ei au scos sinele si mi-a ramas strada ravasita, iar eu trebuie sa cumpar o jumatate de strada?! Cei de la Regionala Galati, in schimb, au fost de acord sa preiau eu terenul respectiv, insa au nevoie de aprobarea centralei".
Ministrul Orban da inapoi portul Braila autoritatilor locale
Pe de alta parte, edilul-sef spera sa se capete si cu citeva ha de teren, numai bune de construit: "Domnul ministru s-a aratat de acord cu trecerea in proprietatea CLM, mai bine zis, a Primariei, a terenurilor aflate in administrarea CFR, unde au fost dezafectate liniile ferate. Este un teren de 12 ha de la podul Brailita, in stinga, in zona Progresul, un teren al nimanui, plin de gunoaie, nimeni nu plateste impozit pentru el si dorim sa-l preluam noi. E un teren care poate fi folosit si pentru obiective industriale si pentru locuinte, pentru ca utilitatile sint in zona. Este posibil sa dam din el si pe Legea 15, avem ce face cu pamintul respectiv. In plus, mai este vorba despre un teren aflat pe Vadul Rizeriei, intre incinta portului si vechea fabrica de decorticare a orezului, unde, la fel, liniile CFR au fost dezafectate. Initial, cei de la Bucuresti, de la CFR, mi-au facut o scrisoare ca daca vreau sa-l cumpar, dar le-am spus ca nu ma intereseaza asa ceva". Edilul-sef ne-a aratat si adresa de la Compania Nationala de Cai Ferate, prin care i se aducea la cunostinta ca nu sint de acord cu solicitarea de preluare in administrare a celor 4 parcele de teren, in suprafata totala de 178.211 metri patrati, "dat fiind ca, in conformitate cu evidentele cadastrale ale Sucursalei Regionale CFR Galati, terenurile respective apartin infrastructurii feroviare a Companiei, deci nu sint inregistrate in inventarul domeniului public al statului. Fata de cele mai sus prezentate, rezulta ca acestea pot fi transmise numai cu plata din patrimoniul CFR SA in administrarea CLM Braila, dupa efectuarea lucrarilor de cadastru si de evaluare, pentru determinarea pretului de piata de catre un evaluator autorizat". Primarul nu a fost dispus sa cumpere aceste suprafete, insa sustine ca a gasit intelegere la ministrul Transporturilor, astfel incit transferul se pare ca se va face, totusi, si fara plata: "Chiar i-am explicat domnului ministru Orban: am o strada pe care a fost linia ferata. Ei au scos sinele si mi-a ramas strada ravasita, iar eu trebuie sa cumpar o jumatate de strada?! Cei de la Regionala Galati, in schimb, au fost de acord sa preiau eu terenul respectiv, insa au nevoie de aprobarea centralei".