Preturi mai mici in supermarketuri | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Preturi mai mici in supermarketuri

Deputatul PSD de Braila, Mihai Tudose, considera ca in scurt timp se va ajunge la o rezolvare a asa-numitului "scandal al supermarketurilor", dat fiind ca discutiile comisiei parlamentare cu reprezentantii acestora au fost unele fructuoase. Tudose, care este presedintele comisiei de ancheta, a precizat ca reprezentantii supermarketurilor s-au aratat dispusi sa renunte la o parte dintre taxele impuse producatorilor, care ridica preturile exagerat: "Dupa audierile cu reprezentantii marilor lanturi de supermarketuri, acestia au recunoscut ca lucrurile au luat-o intr-o directie gresita, ca s-a exagerat si se lucreaza acum, pentru etapa de saptamina viitoare, la o intilnire de tip mediere intre reprezentantii supermarkerturilor si cei ai producatorilor, sub indrumarea Ministerului Finantelor si a celui al Justitiei. Vom incerca, pe baza acelui cod de bune maniere in relatiile intre cele doua parti, ca acel conflict sa fie transformat in colaborare, intr-o maniera care sa multumeasca si supermarketurile, dar si producatorii. Scopul final este scaderea preturilor, protejarea intereselor consumatorului, dar si stabilirea unei reglementari clare, a la long, in domeniu. Reprezentantii supermarketurilor sint dispusi sa renunte la o parte din acele taxe, iar alte taxe, am considerat cu totii ca sint normale. De exemplu, taxa de amplasare pe raft la o pozitie vizibila este una normala. Dar este clar ca vreo 5-6 taxe nu au ce cauta in contract, cum ar fi cea de fidelitate, adica un producator sa nu poata sa vinda mai ieftin altui distribuitor, decit daca ofera pretul mic si supermarketurilor. Efectul va fi sigur scaderea pretului la unele produse. Acum se pleaca de la pretul de productie, la care se adauga toate celelalte taxe si se ajunge la o crestere medie de 35-36%. La anumite produse s-a ajuns la 56% crestere a pretului de productie. Asta, in conditiile in care supermarketurile au un adaos comercial de 1-2%, pentru ca ei nu traiesc din adaos, traiesc din serviciile conexe. Trebuie spus ca au fost momente in aceasta relatie cind producatorii au presat pe supermarketuri, cind au avut ei bocancul pe gitul acestora, iar acum s-a schimbat situatia, s-a intors roata. Noi incercam sa aducem situatia la un nivel la care toata lumea sa fie multumita, pentru ca nici comerciantii nu sint Crucea Rosie. Producatorul trebuie sa aiba si el o cota de profit, ca la rindul lui sa plateasca furnizorii, cel cu magazinul trebuie sa traiasca si el; problema este, luind-o acum pe gluma putin, sa ne lase si pe noi sa traim".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro