Astfel, România se clasează pe poziţia a cincea după declinul înmatriculărilor în ianuarie-mai 2011, după Grecia (-45,6%), Spania (-25,7%), Portugalia (-16,2%) şi Italia (-15,1%).
La polul opus se situează Letonia, cu o creştere de 122,4% a înmatriculărilor, Lituania (102%) şi Estonia (100,7%).
La nivelul Uniunii Europene, înmatriculările de maşini noi au scăzut cu 0,8% în primele cinci luni din 2011, la 5.855.631 unităţi, faţă de 5.933.738 unităţi în aceeaşi perioadă din 2010.
În mai, pe piaţa românească au fost înmatriculate 8.474 automobile, în scădere cu 2,1% faţă de aceeaşi lună din 2010, în timp ce, la nivelul UE, s-a înregistrat o creştere de 7,1%, la 1.208.583 unităţi.
Numărul de înmatriculări Dacia în ţările UE a scăzut cu 10,1% în mai, la 20.994 unităţi, iar cota de piaţă a coborât de la 2,1% la 1,7%.
În primele cinci luni, înmatriculările Dacia în ţările UE au scăzut cu 3,1%, la 105.073 unităţi, în timp ce cota de piaţă a rămas la 1,8%.
