Si-a luat "smartphone" scump si îl tine în service, pentru reparatii | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Si-a luat "smartphone" scump si îl tine în service, pentru reparatii

Dupa ce a investit o suma considerabila într-un telefon mobil de ultima generatie, un brailean avea sa constate din proprie experienta ca, în România, daca ai ghinionul sa îti cumperi un produs defect, ai sanse extrem de reduse sa ti se dea la schimb unul corespunzator sau sa îti primesti banii înapoi de la comerciant. În plus, ajutorul primit din partea Protectiei Consumatorului este egal cu zero. "În data de 31 iulie 2011, am achizitionat, de la «Germanos», un telefon mobil Nokia X6. Începând cu luna ianuarie 2012, telefonul a început sa manifeste o serie de defectiuni (blocari), fapt pentru care, la data de 28 februarie 2012, l-am depus pentru reparatii, în perioada de garantie, la magazinul de unde l-am achizitionat. Reparatia s-a dovedit a fi necorespunzatoare, aparatul manifestând aceleasi simptome. L-am retrimis din nou la reparat si problema tot nu s-a rezolvat. În total, telefonul a ajuns de patru ori în unitatea de service a magazinului în cauza. Ultima data, l-am trimis la reparat în data de 22 mai si nu am primit niciun raspuns în privinta lui nici la aceasta data, cu toate ca au fost depasite cele 15 zile ca termen de reparatie", ne-a sesizat, pe 11 iunie a.c., braileanul Gheorghe Carbunaru. Acesta spune ca, dupa ce a constatat ca service-ul autorizat nu reuseste sa repare corespunzator aparatul, a cerut sa îi fie înlocuit sau sa îi fie restituita contravaloarea. Nu a primit un raspuns pozitiv, drept pentru care s-a adresat Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului Braila. Dupa 40 de zile de la depunerea reclamatiei a primit un raspuns scris, prin care era înstiintat ca problema nu este de competenta Protectiei Consumatorilor si ca trebuie sa se adreseze justitiei pentru a i se face dreptate. Gheorghe Carbunaru considera ca raspunsul este cu atât mai stupefiant, cu cât reprezentantii acestei institutii nici macar nu au anchetat corespunzator sesizarea sa. "Din curiozitate, am luat legatura telefonic cu centrul de reparatii «Germanos» si am constatat ca nimeni de la Protectia Consumatorilor nu i-a contactat, pe toata perioada celor 40 de zile cât am asteptat un raspuns", ne-a declarat consumatorul nemultumit.
Reprezentantii Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Braila spun ca, de la bun început, sesizarea a fost trimisa catre colegii din cadrul Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor din municipiul Bucuresti, unde este înregistrata unitatea de service autorizata sa efectueze interventii asupra respectivei marci de telefon. Comisarii bucuresteni au formulat, asadar, acel raspuns.

"Fara negatie de la service, aparatul nu poate fi înlocuit"

Pentru a ne lamuri cum sta problema, din punct de vedere legal, reprezentantii CJPC Braila ne-au informat urmatoarele: "Doar daca produsele au fost achizitionate prin intermediul internetului, se poate solicita schimbarea lor, în intervalul a câteva zile dupa data tranzactiei. Cele cumparate de la magazine clasice pot fi schimbate doar daca unitatea service autorizata da o negatie, în sensul ca produsul nu mai poate fi reparat. În cazul de fata, atât timp cât unitatea de service nu a dat negatie, comerciantul nu poate fi obligat sa înlocuiasca produsul".
Dupa patru tentative nereusite de a repara telefonul, cei de la service-ul autorizat au aruncat, mai nou, problema în curtea producatorului. "Am trimis aparatul la firma Nokia si asteptam un raspuns de la ei, daca poate fi reparat sau nu. În functie de acest raspuns se va lua o decizie", ne-a informat Decebal Iancu, specialist în cadrul centrului de reparatii agreat de "Germanos". Consumatorul Gheorghe Carbunaru trebuie, asadar, sa se înarmeze cu rabdare, în speranta ca îsi va vedea, în sfârsit, drepturile respectate.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro