Problemele legate de organizarea protestului s-au iscat in momentul in care sindicatul soferilor de la "Braicar" a incercat sa obtina actele de la Primarie pentru autorizare. Asa cum a explicat liderul sindical, Aurel Ionescu, la Primarie li s-a cerut o lista cu cele 60 de masini de la "Braicar" care ar fi urmat sa defileze in mars, iar in momentul in care au incercat sa obtina lista de la conducerea societatii de transport in comun la care municipalitatea este actionar unic, li s-a pus in vedere ca au obligatia sa suporte cheltuielile aferente participarii masinilor la mars. "Ar fi trebuit ca sindicatul sa acopere din fonduri proprii toate cheltuielile pentru aceste masini pentru acea jumatate de ora cit autobuzele ieseau din graficul de circulatie si ar fi participat la mars. Altfel angajatii ar fi riscat sa le fie oprite din salariu aceste cheltuieli. Am facut un calcul, iar suma a fost prea mare tinind cont de faptul ca s-ar fi consumat cam 5 - 6 litri de motorina pentru fiecare dintre cele 60 de masini care ar fi urmat sa participe la mars. Noi am vrut sa fim autorizati pentru aceasta miscare de protest pentru a nu da motive nimanui sa ne traga la raspundere. Oricum, parerea mea este ca s-a incercat si, iata ca s-a reusit, sa se blocheze desfasurarea actiunii de protest la Braila", ne-a declarat Ionescu, fara a lamuri cine s-ar face vinovat de aceasta situatie. Asa cum a explicat sindicatul soferilor de la "Braicar", se va cauta solutia pentru ca actiunea de protest sa se desfasoare si la Braila, la o data ce va fi stabilita ulterior.
La Galati nu au fost probleme cu organizarea marsului de protest
Contactat de reporterii "Obiectiv", directorul general al SC "Braicar", Cornel Sandulescu, a confirmat varianta prezentata de sindicat: "Obligativitatea suportarii acestor cheltuieli nu am inventat-o eu ca sa impiedic desfasurarea acestei activitati. Pina la urma exista reguli stabilite si asumate de catre ambele parti prin actele incheiate, la nivel de unitate. Societatea administreaza niste bunuri si are responsabilitatea de a nu fi perturbata in nici un fel activitatea societatii si nici de a fi prejudiciata in vreun fel", a subliniat sursa citata.
Pina una alta, pentru colegii din Galati nu a fost nici o problema in organizarea si desfasurarea actiunii de protest programate a se derula in cascada in mai multe orase mari.
Reamintim ca ieri, soferii profesionisti din Braila, printre care si soferii de la "Braicar", ar fi trebuit sa deschida, cu incepere de la ora 9.00, seria protestelor la nivel national, acestia urmind sa participe la un mars al masinilor pe traseul Bariera Calarasilor - Piata Traian.
Motivatia declansarii acestor proteste este generata de rigiditatea si lipsa de interes a organismelor legislative si executive in modificarea si elaborarea legislatiei din domeniul circulatiei pe drumurile publice, cit si atitudinea ostila fata de societatea civila. Concret, protestatarii spera sa obtina modificarea OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice - Codul Rutier.