Presedintele Autoritatii Teritoriale pentru Ordine Publica, Ion Rotaru, este nemultumit de modul in care primarul municipiului, Constantin Cibu si viceprimarul Lucian Tilea trateaza solicitarile si propunerile Politiei Rutiere si ale ATOP, vizind imbunatatirea traficului in oras. Rotaru nu critica pentru prima oara faptul ca edilul-sef nu este receptiv la aceste solicitari, in contextul in care, spune el, jumatate din numarul de accidente rutiere inregistrate in ultimul an, s-au intimplat pe raza municipiului. Seful ATOP a precizat ca saptamina trecuta a avut loc la nivelul Autoritatii o analiza a rezultatelor programului de parteneriat pentru reducerea victimizarii populatiei in accidente de circulatie, iar concluziile nu au fost deloc bune: "Pe ansamblu, la nivelul judetului Braila, in anul 2007 au fost mai multe accidente decit in 2006, inregistrindu-se o crestere cu circa 8%. Lucrul relativ imbucurator a fost acela ca s-a inregistrat o reducere a cazurilor de deces. Trebuie sa tragem insa semnalul de alarma ca a crescut numarul accidentelor de circulatie, iar circa jumatate s-au intimplat in municipiu. Concluzia este ca in municipiu traficul este destul de aglomerat, numarul de autovehicule creste de la an la an, numai la sfirsitul anului 2006 erau inregistrate aproape 55.000 de autoturisme si sigur ca intr-un an de zile, numarul acestora a crescut. Asta inseamna ca orasul este sufocat de masini. Am cerut in cadrul acestei analize masuri care sa duca la fluidizarea traficului. Ceea ce este trist este faptul ca Primaria, prin vocea viceprimarului Tilea, prezent la aceasta intilnire, afirma ca nu poate sa ia o serie de masuri care sint absolut la indemina si nu necesita nici fonduri uriase si nici preocupari majore, iar aceasta pozitie o adopta in ideea ca nu exista inca un studiu de trafic. Am spus “bine, nu exista inca studiul acesta, dar de ce nu l-ati facut pina acum? Si daca tot nu l-ati facut, de ce nu luati masuri adiacente, care pot fi aplicate fara sa impietam asupra rezultatelor studiului de trafic?”. De exemplu, a pune semnafor cu lumina intermitenta, de liber la dreapta, nu costa foarte mult si nu tine decit de vointa de a monta astfel de semafoare. A pune semafoare in citeva intersectii importante iar nu mi se pare ca inseamna costuri foarte mari si eforturi deosebite din partea Primariei. Dar spun ei ca deoarece nu avem un studiu de trafic, nu facem nimic. Sint zone in care circulatia ar putea fi fluidizata pur si simplu prin marirea vitezei de deplasare pina la limita de municipiu, cum ar fi pe Soseaua dig Braila-Galati sau pe Soseaua de iesire din oras, catre Carrefour. Nu mai vorbim de indicatoarele de circulatie, multe fiind distruse si de cele de directie. Daca intri in Braila, nu mai stii pe unde sa iesi, pentru ca nu ti se indica in foarte multe intersectii importante directiile spre care trebuie sa te indrepti. Sint lucruri care tin de municipalitate, le-am solicitat si in alte rinduri, le solicitam si acum. Constatam cu fiecare zi ca se aglomereaza orasul, ca nu exista locuri de parcare, ca nu mai ai pe unde sa treci, dar nu avem studiul de trafic si nu facem nimic. Este regretabila o astfel de pozitie".
Edilul-sef a precizat insa ieri, in cadrul unei conferinte de presa, ca studiul de trafic pentru care Serviciul Public de Transport a platit 20.000 de euro este gata si ca municipalitatea va lua toate masurile necesare, pentru fluidizarea traficului: "Noi avem un program de modernizare a semafoarelor. Ati vazut ca dispozitivele de incetinire a vitezei, montate la un moment dat, nu au dat rezultatele scontate, ba dimpotriva, n-au facut decit sa ne atraga injurii din partea soferilor si in majoritatea oraselor au cam disparut. Sint alte solutii pentru prevenirea accidentelor, de exemplu, prin modernizarea semaforizarii, prin limitarea accesului autovehiculelor cu viteza mare in apropierea scolilor. Studiul de trafic a aparut deja, a fost facut de un institut de specialitate de la Timisoara, il avem si stim ce avem de facut. Este necesara amenajarea unor spatii de parcare pentru TIR-uri, pentru ca in curind vom interzice stationarea acestora in perimetrul orasului, printr-o hotarire a Consiliului Local. Pe noi ne-au interesat in special traseele autobuzelor si microbuzelor, iar concluzia este ca transportul public de calatori nu poate fi facut numai de catre “Braicar” sau numai de catre particulari. Aceasta combinatie care exista la noi este benefica cetatenilor. Din studiul de trafic rezulta ca la noi, transportul public este satisfacator".
Solicitat sa furnizeze presei studiul respectiv, Cibu a declarat ca este gata sa-l ofere atunci cind vicele Tilea, in posesia caruia se afla, se va intoarce din concediu.