Ascultind declaratiile si verificind documentele prezentate de producatori, Tudose a constatat ca acestora le este impus prin contract o taxa care poate fi numita de "loialitate", in sensul in care reprezentantii supermarketurilor nu iI obliga pe producator sa vinda la acelasi pret, dar daca acesta isi ofera marfa la un pret mai mic cuiva, trebuie sa reduce la acelasi nivel pretul si pentru supermarket. "Culmea este ca rata de profit a acestor magazine este foarte mica. De exemplu, la un supermarket de acest tip, rata profitului, oficial, este de 0,24. Spuneti-mi mie cine este acela care sa investeasca milioane de euro intr-o afacere care are o astfel de rata de profit, cind numai daca lasi banii la banca, ai un profit de 20 de ori mai mare. Este evident ca profitul se duce in alta parte. Am constatat ca adevaratul profit nu rezulta din activitatea de comercializare produse, ci din taxe conexe vinzarii, din “prestari servicii” de sinergie, sampling, consiliere marketing, toate acele activitati taxate de ei, dar si din tiparirea acelor reviste de prezentare a produselor din magazine. Toate aceste “taxe de smecher”, pentru ca asta sint, nu sint aplicate uniform, produselor din tara si celor aduse din import, si aceasta poate fi o explicatie pentru faptul ca salamul autohton, spre exemplu, are acelasi pret cu cel adus din straintate. Reprezentantii supermarketurilor profita de existenta unui vid legislativ in domeniu, dar consider ca trebuie sa existe organisme care sa intervina pe piata, ca sa asigure libera concurenta, blocind astfel de practici de monopol", a adaugat Tudose.
Saptamina viitoare va avea loc o noua sedinta a comisiei, pe aceasta tema, dar cu reprezentantii supermarketurilor.