calitatea de angajat. Din analiza celor 230 sesizari inregistrate de
ITM Braila pe parcursul primelor 6 luni, inspectorii de munca braileni
au concluzionat ca cele mai multe petitii au venit din sectorul comert (19,8%), confectii textile (18,4%), prestari de servicii (9,2%), constructii (8%), activitate de paza (7,5%), confectii metalice (6,6%) si industrie alimentara (5,7%).
Cele mai multe dintre reclamatiile primite la sediul ITM Braila
vizeaza aspecte cu privire la drepturi salariale neacordate - 36,4%; la incetarea contractelor individuale de munca - 16,2%; la ore suplimentare - 10,9%; munca ilicita - 9,2% si nu in ultimul rind cu privire la compensarea in bani a concediilor de odihna neefectuate - 6,6%. "In semestrul I 2007 au fost inregistrate 230 de sesizari din care au fost solutionate un numar de 205, diferenta de 25 au ramas de solutionat. Din totalul sesizarilor inregistrate, 99,9 % fac obiectul problematicii relatiilor de munca. Aspectele semnalate au fost in mod deosebit cu privire la nerespectarea de catre angajatori a drepturilor derivate din calitatea de angajat", se arata in raportul anual privind activitatea ITM Braila. De asemenea, in acelasi material se precizeaza ca pentru rezolvarea sesizarilor inregistrate s-a desfasurat o activitate complexa, constind in efectuarea de controale la agentii economici, prin verificarea documentelor urmarindu-se toate aspectele tematicii de control in domeniul relatiilor de munca si dispunerea masurilor in vederea inlaturarii deficientelor constatate.
Ca termen de comparatie in semestrul I al anului trecut, ITM Braila a inregistrat 318 de sesizari majoritatea vizind aspecte legate de problematica relatiilor de munca.